מבקר המדינה והנשים השמנות

מבקר המדינה עוסק בעניינים שברומו של עולם. הוא חשף פרשיות שבהן מעורב ראש הממשלה, הביא אותן לחקירת המשטרה וזכה להשמצות מפי מקורבי ראש הממשלה. אולי פעם יחשוף המבקר את שמותיהם של אותם "מקורבים" עלומים?

את הדו"ח האחרון הקדיש המבקר לנושאים שונים ומרובים, שקבלו מקום – לא נרחב מדי –  בתקשורת. מצאתי, שהמבקר עוסק גם בהשמנת-יתר. יופי!

מכיוון שאנחנו מביאים מאמריקה הגדולה את תרבותה ומנהגיה ("היי" ו"ביי"), הגיעה אלינו משם גם מכת-המדינה של השמנת-יתר איומה. אלה מלים קצת מכובסות  לתיאור המפלצות שמהלכות בערי ארצות הברית. שמנים ושמנות, שמשקלם עובר את מאה וחמישים הקילוגרמים ולפעמים גם את המאתיים. אני מניח, שמפלצות הארבע-מאות ק"ג אינן יוצאות מן הבית. קראתי פעם, שמכבי האש (באמריקה) הוזעקו עם מנוף ענק כדי להוציא איש כזה מחלון דירתו לבית החולים.

בוודאי שמתם לב בשנים האחרונות, שמספר השמנים ברחובותינו הולך וגדל עד לאין שיעור.

תאמרו, מחלה. מסוג המחלות שאדם אינו מצליח להירפא מהן בכוחות עצמו וגם טיפול רפואי לא תמיד עוזר. אשיב לכם, שבעבר היו בארץ אנשים שלקו בבעיה, אבל מספרם היה קטן. באחרונה חל גידול עצום במניינם.

אנחנו רוצים "אמריקה" ומקבלים עודפי שומן.

נתוני משרד הבריאות קובעים, כי 62 אחוז מהמבוגרים בישראל וכחמישית מהילדים סובלים מעודף משקל. דו"ח ארגון הבריאות העולמי מ-2007 מדרג את ישראל במקום החמישים בעולם בשיעור ההשמנה, מתוך כמאתיים מדינות. 

בביקורתו על משרד הבריאות מציין מבקר המדינה, כי "אין פעילות סדורה ושיטתית למניעת השמנה, הנעשית על פי תכנית אסטרטגית מפורטת ובת ביצוע. כל גוף במדינה פועל לפי שיקולו והדבר פוגע ביעילות המאבק בהשמנה".  

האמריקנים נלחמים בהשמנת היתר. לפחות הנשיא בוש, הלא-נערץ, הקדיש לכך כמה מנאומיו. בארץ, הנשיא לא מדבר על כך, אבל הבעיה קיימת ומחמירה.

מי שנוסע באוטובוסים – השירות שלהם לא רע אם מתארגנים בלו"ז נכון – מרגיש את בעיית ההשמנה באפו. במיוחד בקיץ. נשים שמנות-מאד נכנסות לאוטובוס הסגור והממוזג וריחן נודף. זה קורה לעתים קרובות מדי. הבעיה הפרטית הופכת בכך לציבורית ולנהג אין מה לומר וגם איננו יכול לפתור אותה.

מבקר המדינה נזעק, משרד הבריאות מתקשה להילחם והציבור – מה הוא אומר? סותם את האף ושותק.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יאיר דקל  On 31 במרץ 2016 at 17:59

    לא הבנתי.

  • אמת אבסולוטית..הפוכה  On 21 באפריל 2013 at 19:03

    ולא שהיינו צריכים ראיות מדעיות, אבל גם העובדות המדעיות מדברות על ריח חריף ושומני בקרקפת הגברים יותר מאשר בקרקפת הנשים (אפילו השמנות שבהן), עור שומני יותר הנוטה לאקנה חריף יותר ושאר זיהומי עור, בלוטות זיעה פעילות יותר, סביבת עבודה גברית שורצת יותר בקטריות, רמת השיעור שתורמת שריח גוף גבוהה יותר וביותר איזורים ולבסוף נמצא שיעור גבוה יותר של חיידקי פה. אני שונא שאנשים מתווכחים עם עובדות.

    • יאיר דקל  On 21 באפריל 2013 at 19:32

      אינני מדען ריחות ולא אוכל להשיב על הטענות המדעיות. אין לי אלא האף שלי כדי לבדוק ריחות.
      אני מודה בהחלט שיש גברים שריחם (הלא נעים) נישא למרחוק, אבל אני שם לב יותר לנשים. מה לעשות, טבע האדם.
      הופתעתי ושמחתי לקרוא את התגובה לפוסט שכתבתי ב-2008 בראשית צעדי בבלוגוספירה. בינתיים רכשתי נסיון, אבל אינני מצטער שהעלתי את הבעיה לרשת.

  • אמת אבסולוטית..הפוכה  On 21 באפריל 2013 at 18:48

    בעיית הריחות באוטובוס, בחדר הכושר, אצל חרדים (ולא חרדיות), בסופר ובכל מקום בעצם..היא בעיה של הגוף הגברי. הביולוגיה הגברית מייצרת ריח דומיננטי ומסריח בטירוף. אחרי שמריחים גברים..ובעיקר את בית השחי שלהם או האשכים…כבר שום דבר בעולם לא מסריח. נשים וגברים חרדיים הם דוגמא טובה: למרות שהנשים מדוכאות ומכוסות לפחות באותה מידה..אם לא יותר, הרי שהן לא מסריחות כלל (מעולם לא הרחתי חרדית מסריחה) ואילו הגברים..יש להם לא רק ריח זיעה חריף באופן קיצוני, אלא גם ריח של רקבון ממש (כמו מתוך פח אשפה שעומד בבית שנה). החוצפה להשוות "סרחונות" של נשים מול סרחונות הגברים הוא משהו שרק אדם ממש מעוות ומנוול מסוגל לו. הרחתי בחיי אינסוף גברים מצחינים באופן קיצוני ואינסוף נשים המריחות נפלא וטהור. אפילו נשים שאינן מריחות מדהים…לעולם לא מגיעות ולא יגיעו, גם אם נורא תרצנה, לריחות הדומיננטים של הזכר. הנקבה בטבע היא בדר"כ חסרת הריח והזכר מסמל דומיננטיות ואמור להחדיר כביכול בטחון בנשים ופחד בגברים אחרים. אבל מה לעשות שרוב הגברים מריחים יותר גרוע מצואה רקובה באפן היפה של נשים..וזה כלל אינו מרגיע.

  • h  On 24 ביוני 2008 at 20:14

    ההבחנה בכך שיש הרבה שמנות באוטובוסים עשויה להיות נכונה ולו בגלל העובדה המצערת, שבאוטובוסים בארץ נוסעות יותר נשים מגברים. אלו הן אותם נשים אומללות שלא השכילו לצאת ממצוקתן הכלכלית במידה כזו, שתאפשר להן אחזקת רכב פרטי. כידוע לכל, נשים ולא במקרה (ועל כך יש הרבה מה לומר), הן רוב הציבור העני בישראל ובעולם כולו וזוהי בעיה מרכזית הרבה יותר מבעיית ההשמנה, שהיא רק תופעת לוואי של אותם חיי שוליים של אנשים דלי אמצעים, התלויים בתחבורה ציבורית, אינם מסוגלים לממן פנאי לפעילות גופנית וגם אינם מסוגלים לממן מזון בריא ו/או מודעות לכך. כל אילו יחד מביאים לממצא השורה התחתונה: יש הרבה נשים שמנות באוטובוס…!!
    בשל אחוז הנשים הגבוה באוטובוסים ובאופן סטטיסטי, ניתן למצוא שם גם יותר נשים שמנות. הבעיה הגדולה שלהן באמת, היא התלות המסוייטת במערכת תחבורה ציבורית מהגרועות בעולם, אפילו בערים הגדולות והמודרניות ביותר בישראל.

  • אשה שמנה  On 19 ביוני 2008 at 8:31

    ההתקפה שלי היתה על גברים רזים. כל הגברים שתיארתי נראו טוב ודווקא לכן היה להם מספיק ביטחון עצמי כדי לא להתעניין בריח שלהם ובמה שחושבת הבחורה (אני) שיושבת לידם. אולי אם הייתי רזה ובלונדינית הם היו מתאמצים יותר.

    תפריד בבקשה בין מתקפה על "מגיפת" ההשמנה, שאפשר לפתור על ידי שיעורי תזונה בבתי הספר, הנחות בחדרי כושר / ניתוחים / דיאטניות למי שמעוניין וידו אינה משגת, לבין מתקפה על "מגיפת" האנשים בתחבורה הציבורית (וגם בכל מקום ציבורי אחר) שלא מתחשבים בסביבה, (מדיפים ריח או מעשנים או נדחפים או צועקים בסלולרי או כל דבר אחר), ויכולים להיות מכל גודל צורה מין ועדה.

  • יאיר דקל  On 18 ביוני 2008 at 20:42

    לשאלתך, לא אינני בטוח במתאם הסטטיסטי.
    שמתי לב שרוב התגובות הן מצד הנשים המרגישות נפגעות. הן נפגעות כי כתבתי "נשים". האם שמתן לב שיש לנו בעיה של השמנת יתר, אוביז (אין לי מלה עברית)? נדמה לי שלא שמתן לב.
    ההגנה על הנשים השמנות וההתקפה על הגברים השמנים באמת נוגעים ללבי.

  • אשה שמנה  On 17 ביוני 2008 at 18:22

    לא מזמן יצא לי לשבת ברכבת צפופה ליד שני גברים רזים שהיו כנראה בדרכם חזרה ממכון כושר. הזיעה פשוט נטפה על פניהם והחולצות שלהם היו רטובות. אחד מהם ישב לידי ונשען עלי עד שגם החולצה שלי נרטבה קצת (אני שמנה, אני תופסת אל כל הכיסא שלי. אין לי לאן להתרחק.) והשני ישב מולי. עד היום לא חזר אלי חוש הריח הפגוע והאומלל שלי. שלא לדבר על הפעם שישב לידי חייל, שדווקא נראה טיפוס נחמד, והפליץ כל הדרך. אני מקווה שייצא לך לשבת גם לידם, לשם איזון.
    דווקא רוב הנשים השמנות שאני מכירה רגישות מאוד להופעה החיצונית שלהן ולכן משתדלות לשים על עצמן כמויות עצומות של איפור, דאודורנט וכו'.
    אני בטוחה שאכן יש נשים שמנות מסריחות בדיוק כמו שיש גברים רזים מסריחים, אבל, האם אתה בטוח שיש מיתאם סטטיסטי בין אוכלוסית השמנות לאוכלוסית המסריחים?

  • קיפוד ים  On 1 ביוני 2008 at 10:41

    החודש לא אקנה את גליון דה מרקר.

  • יאיר דקל  On 30 במאי 2008 at 18:29

    לכל משמיצי שלום,
    דה מרקר מקדיש היום את עמוד השער וכתבות גדולות לבעיית ההשמנה. לא בגללי הם מעלים את הנושא.
    וגם הבהרה, יש גם היפופוטמים זכרים

  • אור  On 28 במאי 2008 at 0:45

    הדבר היחיד המסריח פה הוא הרעיון הטפשי שהעלת על כתב.

    רב פנאי אה? אולי כדאי שתתחיל לעבוד ותקנה לך אוטו. ככה לא תצטרך לנסוע באוטובוס עם שמנה מסריחה.

    בתור בחורה שמנה מאד, אני אומרת לך מבלי להכירך, אני מריחה הרבה יותר טוב ממה שתריח אתה אי פעם.

    הייתי מצפה מאדם בגילך לחוכמה רבה יותר.
    אולי גם לנשמה. מה שברור שאין לך.
    לא בעית המשקל היא זאת שרצית לדבר עליה. ברור מהכתב שלך שחיפשת דרך לפרוק את תסכולייך.

    נגעלתי ממך.

  • שנברגר  On 27 במאי 2008 at 17:48

    למחשבות ולדעות שלך יש ריח רע יותר מלבתי השחי של המזיעים ביותר עלי אדמות.
    האמת היא שגם אחרי שאצא מהעמוד הזה, הריח הרע של דבריך ימשיך לצערי לללות אותי במחשבות, ואת זה יהיה קשה יותר להפיג מבסתם מקלחת.

  • חנה בית הלחמי  On 27 במאי 2008 at 17:14

    עיקר הצחנה של זיעה ולכלוך באוכלוסייה הכללית ולאו דווקא השמנים, נודפת מגברים נטולי תודעה אסטטית, דווקא.

  • חנה בית הלחמי  On 27 במאי 2008 at 17:12

    אולם הכותרת אומללה מאוד בעיני, שמעידה על כוונה סמויה שלך ככותב ולא על המבקר או הדוח או תופעת ההשמנה. מבקר המדינה לא נזעק על הנשים השמנות אלא על השמנת יתר באוכלוסייה בכלל ובקרב ילדים בפרט.

  • טלי  On 27 במאי 2008 at 12:22

    מהיהירות שלו ומהגזענות שלו.

    קראתי את דבריה הנוקבים והמדויקים של אליענה ובשני צידי המתרס שהתחיל להתגבהה כאן אני מתייצבת לגמרי לצידה.

    אגב,ענית לאליענה בענייניות וכבוד, אבל לא ענית לשאלתה המרכזית לגבי הרגשות של נשים שמנות שקוראות את מה שכתבת.

    ואם הן ממש ממש ממש שמנות? אז דמן מותר?

  • יעל ישראל  On 27 במאי 2008 at 7:18

    וקצת אמפטיה לבני אדם לא תזיק. אני בטוחה שהאנשים האלה סובלים רבות, ולכנות אותם מפלצת לא יעזור לתדמית האנושית שלהם.
    אם כבר, תעלה הצעות איך לעזור להם, למשל, שאמריקה, שאצלה הנגע נןראי, תעביר אותם על חשבונה בניתוח קיצור קיבה, והלוא רובם עניים ובטח אין להם ביטוח בריאות. ומה בדבר האוכל הזמין והמשמין? למה להאשים את האדם על שאינו יכול לשלוט על פיו? זה לא כמו סם, אוכל? למה לא לתת קנסות למפעלי אוכל שהם דוחפים סוכרים ושומני טראנס בכל מה שזז? אוכל מעובד ופסול הוא בדיוק כמו הירואין.

    בקיצור, שכחת את המעגל הקובע כאן. המפלצות האמיתיות הם בעלי הממון, אנשי העסקים ובעלי המפעלים, שמעוניינים למכר לאנשים את מזון הנוראי שלהם, שנמכר בגרושים.

    אם לא תבוא רפןרמה ממשלתית לאומית, גם בארץ, שתתחיל להטיל קנסות על מפעלי מזון שמעודדים מזון פסול בזול, לא יבוא הקץ למעגל הקסמיםפ הזה.

    לך לראש, לא לזנב.

  • יעל ישראל  On 27 במאי 2008 at 7:12

    ממליצה לך לקרוא את מה שאליענה שלנו כתבה.

    http://blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=5270&blogID=102

    ואני לא מכירה אותך יאיר, כי מאז שהקמתי בלוגיה אחרת, אני לא מפרסמת הרבה כאן ברשימות, ולא נכנסת כמעט, אבל אני די המומה מהרשימה שלך. לא מתאים לרשימות. וזה לא עניין של פרובוקציה, פשוט חוסר מחשבה. עיתונאי צריך להתחשב בכל האנשים, ולא לשים תוויות, ושוב לא מפאת הפי.סי, כי פי. סי חדל לעניין אותי לפני שני, אלא מפאת האנושיות.

    אם נתחיל לכנות כל "חריג" במילה הנהדרת מפלצת, בקרוב תגיד את זה על נכים, מכוערים, זקנים וערבים. ומה יהיה?

  • לילי אלן  On 26 במאי 2008 at 23:43

    אני אישה שמנה ואני בטוחה שאני מריחה הרבה יותר טוב מקשישא מזוקן…

  • נלה  On 26 במאי 2008 at 22:42

    ש"אינם מתייחסים לסביבה", אלא על *נשים* שמנות. למה אתה נסוג עכשיו מדבריך?

  • יאיר דקל  On 26 במאי 2008 at 21:28

    רינה, את צודקת. הצגתי כותרת ש"מושכת אש" ואמנם קבלתי הרבה יותר תגובות מאשר בעבר.
    התגובות עסקו רק בנשים השמנות, לא במבקר המדינה והדו"ח (החשוב) שלו. לא במשרד הבריאות. לא בעובדה שאנשים הנוסעים באוטובוס אינם מתייחסים לסביבה. לא התייחסו למגיפה שבאה אלינו מארצות הברית הגדולה. מגיפה, שצריך להתייחס אליה.
    אשר לנשים השמנות – כתבתי במפורש ובכוונה על יוצאות הדופן במידה מופלגת. אני מודה שיש גברים שמנים וגם ריחם אינו נעים. מנסיון של נסיעה באוטובוסים, נדמה לי, שמספר הנשים שמשקלן גדול בצורה חולנית עולה במידה רבה על מספר הגברים שלוקים באותה מחלה.
    אי הנוחיות הפרטית שלי הינה רק קולב לתלות בו את הבעיה.
    אליענה – תודה על ההערה.
    אני כותב לפעמים בהומור, לפעמים באירוניה ולפעמים בכעס ומשתדל להעלות נושאים רציניים. הצגתי בפוסט עניינים שראויים לבירור.
    בביקוריי באמריקה (ביקורי משפחה, כי אינני אוהב ארץ זו) ראיתי הרבה מאד אנשים במידות ענק. אנשים שהדהימו אותי במשקלם. בעיני זה מצב נורא.
    עכשיו (בשנתיים-שלוש האחרונות בעיקר) הגיעה המחלה אלינו. כן, זו מחלה והנושא טעון טיפול מוסדי.
    בפוסט לא התכוונתי לסתם בעלי משקל וכמובן אינני חושב שנשים שמנות הן מפלצות. כאשר הטבע מעוות את האדם – התוצאה מאד עגומה.

  • נורית  On 26 במאי 2008 at 18:52

    מי בכלל נתן להן לצאת מהמטבח מי?
    בואו נחזור למקומנו הטבעי ונשאיר את רשות הרבים רק לגברים שאף פעם לא מסריחים ואף פעם לא משמינים.

  • mr.globy  On 26 במאי 2008 at 18:35

    בבקורת של השנה הבאה יבדוק מבקר המדינה כמה כסף מוציאה המדינה על בדיקה פסיכולוגית וטיפול מתאים לעיתונאים שאיבדו את שפיות דעתם.
    בטוחני כי ההוצאה תהיה פי כמה מאשר ההוצאה על השמנת יתר אצל נשים.
    נאמר כי אין הנחתום מעיד על עיסתו. כאן העיסה מעידה על הנחתום. אך אם העיסה מסריחה מה אומר הדבר על הנחתום?

  • תא  On 26 במאי 2008 at 17:23

    אלא אם הוא פרסם אותו במקום אחר. אנשים לא יכולים להתפרנס מכתיבה ב"רשימות".

    אבל חוץ מזה אני מסכימה איתך.

  • קרן  On 26 במאי 2008 at 16:32

    אני מאחלת לך חוויה מכוננת,
    כאשר תחווה אותה יהדהדו המילים שכתבת באוזנייך כצרימת ציפורן על לוח, שוב ושוב,
    חוויה מכוננת זו תסב לך סבל לאין שיעור אשר לאחריו ישתנה מבטך וליבך ותהיה אדם טוב יותר.
    גם בגילך המתקדם מאוד.

  • יעל  On 26 במאי 2008 at 15:09

    הרשימה הזו מיזוגנית לגמרי. ולו רק בגלל העובדה שכולנו יודעים היטב שבעית הריח המרכזית בקיץ היא אצל גברים ולא אצל נשים.
    אתה גם אומר כאן בעצם שנשים שמנות הן לא אסטטיות משום בחינה ולא שומרות על ניקיון הגוף, דבר שהוא כמובן קשקוש מוחלט ומלא שנאה.

  • תל אביבי  On 26 במאי 2008 at 15:00

    אתה חסר כשרון אם אתה צריך לכתוב בצורה כל כך
    פרובוקטיבית כדי שגולשים ייכנסו לבלוג שלך.
    אני חושב שהחטאת את המטרה בכך שעוררת תגובות (כולן של נשים!) לעניין הנשים באוטובוסים והקוראות פסחו על כך שמשרד הבריאות לא מטפל בבעיית ההשמנה. דווקא בבעיה זו יש עניין ציבורי ובה צריך לעסוק. התקשורת, משום מה, התעלמה מכך.
    אילו מבקר המדינה היה כותב את הדברים בסגנון שלך, היו לדו"ח המבקר הרבה יותר קוראים.
    עוד בעיה שהגולשות התעלמו ממנה – ההזעה בקיץ דורשת הרבה יותר תשומת לב אישית. לא כל אחד ער לכך.

  • מיקי  On 26 במאי 2008 at 14:51

    קראתי בעיון את כל התגובות ונראה לי שלא אחד מהמגיבים נסע אי פעם כנוסע באוטובוס ביום חם והביל. נכון שישנם גברים באוטובוס וחלקם אפילו כבדי גוף אבל בדרך כלל אינם סוחבים איתם מטען (קניות) כבד ובדרך כלל אותן נשים לבושות בבגדים כבדים ומשמני גופן משתפך מהן. צר לי שהמסר של יאיר לא הובן והנושא הכבד של השמנת היתר בישראל – שגם מבקר במדינה שם ליבו אליה – לא בא לידי ביטיוי בתגובות. השמנת היתר על ריחה הדוחה מורגשת בעיקר בין נוסעי האוטובוס ולכן יאיר הביא זאת כדוגמא. לא היה מקום להישתלח ביאיר על שימת לבו לתופעה הלא מחמיאה של נשות ישראל השמנות. גם איזכורן "כמפלצות" בא להצביע על התופעה של זלילת היתר המחקה יותר ויותר את שרואים ברחובות ארה"ב. וקחו לתשומת ליבכם – אני אשה לא רזה במיוחד ולשמחתי אינני נזקקת לאוטובוסים.

  • אליענה  On 26 במאי 2008 at 14:38

    אני חיבת להודות שעד סיום קריאת הדבר הזה שכתבת כאן לא הייתי בטוחה אם אתה כותב באירוניה או ברצינות תהומית. עכשיו אני מבינה שהיית רציני. אני רוצה לשאול אותך- אתה באמת חושב שנשים שמנות הן מפלצות? ואיך בעצם אתה מגדיר מפלצת? והאם חשבת מה ירגישו נשים שמנות שיקראו את המאמר הזה? או שאולי אתה בטוח שבהיותן מפלצות אין להן רגשות?
    אני מבקשת באמת ובתמים תשובות לשאלות הללו.

  • מ. חתולה  On 26 במאי 2008 at 12:51

    ולהתפרנס מכתיבת זבל. כלומר, לכתוב זבל אני כבר יודע אבל לא יזיק לי לעשות מזה כמה ג'ובות.
    שמנים הם מפלצות? סליחה, אבל לפי איך שאתה כותב נראה לי שאתה המפלצת.
    אני מעדיף תרבות אמריקאית של ג'אנק פוד והשמנת יתר על פני התרבות שלך.

  • יאיר דקל  On 26 במאי 2008 at 12:44

    תודה שחתמת בשם מלא.

  • אנה  On 26 במאי 2008 at 11:54

    אתה אדיוט מוחלט ואדם גס רוח ומסריח במלוא מובן המילה.

  • נלה  On 26 במאי 2008 at 11:21

    אתה בטוח שאתה רק עתונאי ולא חתן פרס נובל לרפואה, או משהו? הנה סיכום המסקנות המהפכניות שהגעת אליהן לגמרי בכוחות עצמך:

    1) אנשים רזים אינם מזיעים, ואינם זקוקים למקלחות ולשירותי כביסה. רק חשבו על כמות הדטרגנטים שנחסוך, ועל התועלת לסביבה!

    2) נשים מריחות רע הרבה יותר מגברים. רק חישבו איזה יופי של טיעון נמצא לנו כדי לשלוח נשים סוף סוף למקומן הטבעי (מי לעזאזל הרשה להן לחדור באלימות כזו לרשות הרבים?)

    3) גברים הם סבבה גם כשהם שמנים ומסריחים (וכנראה גם כשהם טיפשים וגסי-רוח).

  • נועה אסטרייכר  On 26 במאי 2008 at 10:09

    אין לי ספק שבקיץ, באוטובוס, אתה מדיף ניחוח שושנים

  • מירי  On 26 במאי 2008 at 8:17

    גועל נפש של כותרת שובניסטית

  • ז'ניה  On 26 במאי 2008 at 0:24

    שמעתי שגם יהודים לא מריחים כל כך טוב.

  • רינה  On 25 במאי 2008 at 23:40

    כנראה הם לא מריחים רע.
    כותרת לא רעה, מושכת אש כמו שצריך.

    וברצינות, העיסוק בהקטנת השמנת היתר הוא חשוב. אך בשל הפגיעה הבריאותית האישית ומנקודת מבטה של המדינה – הכסף שנדרש בטיפול האנשים הללו שנוטים יותר לחלות.

    אתה מציג בעיה רק בכותרת שלה, אך ללא דיון אמיתי. מה שבא לידי ביטוי כאן הוא חוסר שביעות הרצון שלך מהקטנת המרחב האישי וחוסר האסתטיות שבדבר, לפי ראותך.

  • קורא  On 25 במאי 2008 at 23:15

    של גסות רוח.
    אני מעדיף לשבת כל היום עם "מפלצות", כמו שאתה מכנה אנשים שמנים, מאשר עם אוהב אדם כמוך.

Trackbacks

תגובה

