סיפור של דייקנות

נזקקנו לעירוי דם והרופא הסביר לנו, שעירוי כזה צריך לעשות בבית חולים ואי אפשר לעשות אותו כמו עירויים אחרים, שאנחנו נוהגים לעשות בסניף של קופת חולים בשכונה. עירוי דם 1
ביקור בבית חולים, כל אחד יודע, אינו אירוע קל גם אם מדובר בביקור של יום אחד. אווירת הקדחתנות והלחץ במחלקה מתישים אדם בריא, על אחת כמה וכמה חולה דל המוגלובין. כשנתפנתה מיטה הצטופפנו סביבה וחיכינו וחיכינו וחיכינו עד שהצוות הרפואי יהיה מוכן. המתנה מורטת עצבים, אבל היה לה סוף. התייצבו רופא ואח ובידם שקית הדם, שהגיעה ב"טיל" מבנק הדם. ואז ראיתי את התהליך הכל כך לא שיגרתי: הרופא זיהה תחילה את החולה בעזרת תעודת זהוי ולא הספיקו עדויות של כמה בני משפחה. אחר כך קרא בעיון ובקול את הפרטים שעל שקית הדם והאח, לצידו, קרא בעיון את הפרטים הרשומים על טופס בית החולים וחזר אחריו בקול רם. אחד המספרים לא היה כתוב ברור, ואז פנה הרופא למזכירות המחלקה, התקשר למי שהתקשר, בדק ובירר את מה שלנו נראה לא-טעון-בירור ותיקן את הטעות בטופס. הכל ברור, הכל ידוע, ובכל זאת כל הפרטים נבדקו בקפדנות מחדש.
כאן, בבית החולים, ראיתי יחס רציני וקיום חובה מלא. מאד יוצא דופן במדינת הפרטץ' שלנו.

אף פעם לא לקנא
כשהייתי בבית החולים, עמדתי ליד קיר התודות במחלקה. קיר, שעליו מחוברים מכתבים של חולים שהחלימו או בני משפחה, שמודים בהתרגשות לרופאים על הטיפול המסור. לפתע נתקלה עיני בשם מוכר: על אחד המכתבים חתום איש עסקים, ששמו מופיע בטורי הרכילות הכלכליים או בידיעות המספרות על עיסקה זו או אחרת שמסתיימת במיליונים או בעשרות מיליונים. אדם, שעשה קריירה צבאית, ואחר כך המשיך לעסקים והצליח בהם מאד.
במכתב מציין החותם בעל ההון את הטיפול המסור של הרופא בבנו האוטיסט.
אל תקנאו.

מוזר…
בבית הקפה שמעתי שיחה משולחן סמוך:
"ישבתי עם אשה חכמה ודיברנו פוליטיקה. הופתעתי, שדעותיה שונות מדעתי"…

סגור להשארת עקבות, אבל ניתן לפרסם תגובה.

תגובות

  • יפה עמנואל בנימיני  ביום 29 במאי 2014 בשעה 6:24

    ראשית וקודם כל אני מאחלת בריאות מלאה לנזקק/ת לעירוי דם!!!.
    שנית אני מודה לך, יאיר, על שאתה מאיר בכתבתך באור חיובי מעשים שנעשים מתוך אחריות ציבורית, גם אם הם עלולים "לעצבן" בגלל הקפדנות היתרה.
    שלישית אני מאוד שמחה ,שכך מקפידים בבית החולים ואני חושבת ,שבהחלט כדאי לציין את שמו…..
    בהזדמנות זו חג שבועות שמח!!

  • benziv  ביום 29 במאי 2014 בשעה 5:54

    היו כמה תקלות משמעותיות בעניין, וטוב שכל כך מקפידים. גם במדינת הפרטץ' יודעים שאפשר אחרת…
    מקווה שהעירויים מועילים. שולחת ד"ש חמה.

  • יאיר דקל  ביום 28 במאי 2014 בשעה 22:55

    העירוי מאד עוזר.

  • Moshe R  ביום 28 במאי 2014 בשעה 22:30

    מה שלומה של מקבלת העירויים?

תגובה