דון ז'ואן לא מפתה

דמידוב ובנדק (מן התוכניה)

ישראל (סשה) דמידוב קנה לעצמו מוניטין כשחקן מעולה. הגיע לארץ כשחקן צעיר מאד, לפני 21 שנים והתפעלתי ממנו בהצגת רוזנקרנץ וגילדנשטיין מתים. אבל הם מתו מזמן מזמן.
מפעם לפעם ראיתי אותו במיטבו, מתבלט מעל לרמת המשחק בתיאטראות ישראל. השבוע, כשראיתי את דון ז'ואן בתיאטרון, שנהיה יותר ויותר ישראלי (הן במבטא והן בשילוב שחקנים שלא באו מאותה תפוצה), שמתי לב שארץ הולדתו של סשה דמידוב מפחיתה מיכולת המשחק שלו.
הוא השתמש באותן מניירות מוּכרוֹת מתפקידיו הקודמים ובאותו דרך ביטוי. בתפקידו הנוכחי הוא משחק את המאהב. המאהב המוחלט. השחקניות מסביבו משחקות את המתאהבות. אני שיחקתי את תפקיד הקהל. הקהל הפחות מתלהב.
אני מעריך מאד את ישראל דמידוב ומאמין שהוא יכול לתת יותר. הרבה יותר. וציפיתי לזה.
התפקיד השני בהצגה שייך למשרתו של דון ז'ואן, סגאנרל. על הבמה הופיע בנק המזרחי טפחות. סליחה, דביר בּנדק.
גם שחקן מוכשר זה לא הביא את כשרונו איתו. זכרתי אותו מן הסרט "מתנה משמיים, סיפור גדול"/ שם עשה תפקיד מעולה. אבל בהצגה הופיעו לעיני הדמויות, שמעבירות את דביר לבנק אחר.
אמת, הפרסומות שלו מאד משכנעות ושקלתי לעבור איתו בנק. זה עדיין לא התממש. אולי בעתיד.
על הבמה לא ראיתי את הערך המוסף, תיאטרון על טלוויזיה. חבל, כי מדובר בתיאטרון גשר,
שהיה המצויין בתיאטרוני ישראל והוא עדיין נמנה עם הטובים שבהם.
הבחירה להציג את המחזה הקלאסי מאת מולייר היתה טובה. נהניתי מן ההצגה, אבל הרגשתי שחסר לי. חסרה אותה התרוממות רוח שגורמת הצגה מעולה.
חיפשתי בתוכניה ומצאתי את הפתרון: הבמאי, אלכסנדר מורפוב מבולגריה. אינני יודע מה רמתו של הבמאי ומה מקומו בתיאטרון הבולגרי. התחושה שלי, שהוא לא השתלב בביצוע התיאטרוני בישראל.
שורה תחתונה: נהניתי מן ההצגה, אבל התאכזבתי כי הציפיות שלי היו למתנה משמיים…
תזכורות
# עם הגשת כתב אישום נגד הרב מוטי אילון, אני מציע להציץ בפוסט אורח, שכתב ידידי אלי זך ב-28.10.2010 (האובססיה המינית של החרדים) ובו תיאר התנהגותו של מורה.
# כאשר החלה מחאת האוהלים כתבתי פוסט יש סופרטנקר בשכירות (23.7.2011) ובו הצעתי: "תקבע הממשלה בחוק או בתקנה, שבעלי דירות ריקות ישלמו כפליים ארנונה כל עוד הדירות אינן מאוכלסות".
עיריית תל אביב מתכוונת לפעול בכיוון.

סגור להשארת עקבות, אבל ניתן לפרסם תגובה.

תגובות

  • חוי קרין  ביום 7 בנובמבר 2011 בשעה 18:00

    לא ראיתי את דוןמזואן ,אבל ראיתיאת יאקישה ופופציק והיה מצויין אריה יבגני עשה את גשר לכן אני לא חושבת שבמאי בולגרי שלא דובר עברית ולא מבין את השפה יכול להבין את הרוח הישאלית הבעיה של חלק מהשקנים שדביר באמת קשור לטפחות כדאי לך רואת אתצ הסדרה סברי מרנן בהוא מקווה שאצליח לשלוח תגובה בפעםצהשלישית חוי.קרין.

  • חוה קרין חוי,  ביום 7 בנובמבר 2011 בשעה 16:26

    לא ראיתי את דוןמזואן אבל אין ספק שהבמאי אריה יבנגי הוא הבמאי שעשה את גשרלמה שהיא לכן אני לאמתפלאת שבמאי אחר לא כ"כ מצליח ולהבין אתהרוח של התיאטרון הזה האםראית את יאקיש ופופםצ'יק של חנוך לוין אתזה הםעשו נפלא חוי קרין

תגובה