הרב יגאל לווינשטיין : המים המאררים האלה ובני עלי החטאים

פוסט אורח מאת המושיע האקדמי – pisgat.bigger.co.il

.
לא פוליטיקלי קורקט
אם הרב יגאל לווינשטיין היה משתמש בביטוי "עושים מעשי תועבה" במקום "סוטים", הייתה אותה סערה? ברור שכן. אבל אז היה לו על מה להסתמך: וְאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה עָשׂוּ שְׁנֵיהֶם מוֹת יוּמָתוּ דְּמֵיהֶם בָּם" (ויקרא, כ', י"ג). לא סוטים אבל בני מוות, לפי התורה. אבל ממש לא סוטים.

הרב יגאל לווינשטיין

הרב יגאל לווינשטיין

בורותו של הרב
סוטה (בעברית מקראית: שֹוטה) מופיעה בתורה בספר במדבר, פרק ה': "אִישׁ אִישׁ כִּי-תִשְׂטֶה אִשְׁתּוֹ וּמָעֲלָה בוֹ מָעַל" וגו'.
הדין שלה נורא ואיום. יש בתלמוד הבבלי מסכת שלמה בשם "סוטה". ויש טקס שלם, שהיא מועלית לירושלים ושם יש פטנט: שותה מים מרים והם בוחנים אם סטתה אם לאו. ואם כן, ירכה נופלת ובטנה צבה".
מה, הרב לווינשטיין לא מכיר את זה ולא יודע שהפועל ס.ט.ה לא רלוונטי למשכבי זכר.
תיובתא הרב לווינשטיין תיובתא. (קושיה חזקה על הרב לווינשטיין)
טיפ לרב לווינשטיין
בפעם הבאה השתמש בביטוי 'התועים'. זה יותר רך וגם נכון. סתם, עצה טובה קא משמע לאן.
התלמוד במַסֶּכֶת סוֹטָה (שוב סוטה!) מתייחס למשכב זכור (משכ"ז), כחטא חמור ביותר וקשור למושג ״תועבה״. הגמרא, במסכת נדרים (נא, א), שואלת: ״מאי תועבה?״ ("מהי תועבה?") ובתשובתה היא דורשת את המילה כמורכבת משלוש מילים: ״תועה אתה בה״. פרשנות זו של חז״ל, מסביר הרב של ניר עציון, רונן לוביץ, (דעות, גיליון 11, 2001) מוציאה מן הביטוי את האסוציאציה העמוקה של מיאוס טוטלי ומכניסה אותו לקטגוריות של הבנה. כביכול, קובעת התורה: ״יש לך טעות, אתה תועה בדרכך״. תעייה זו מתפרשת על ידי הראשונים כמעילה בערכי המשפחה.
רבי ברוך אפשטיין (1860-1942) בפירושו על התורה (תורה תמימה ויקרא יח, שו״ת 22), כותב שכוונת הביטוי תועבה היא "שתועה מדרכי יסודות הבריאה".
תפיסה זו מופיעה בבהירות ובפירוט בתשובה של רבי משה פיינשטיין (1895-1986), שנכתבה כמענה לפנייתו של הומוסקסואל שחזר בתשובה (אגרות משה אדה, ד, קטו). בתשובה זו אנו מוצאים דיון, שאינו שכיח בספרות התורנית. הדיון עוסק בהיבטים תאורטיים של שאלת ההומוסקסואליות, והוא ראוי בהחלט להיחשב כמשקף תפיסה דתית רווחת, הן על פי תוכנו והן בשל סמכותו הרבה של הכותב. רבי משה פיינשטיין מסביר, כי העובר על משכ"ז מתאווה לו דווקא משום שהדבר אסור, מתוך רצון להמרות פי הבורא ולעבור על מצוותיו, אלא יצר הרע מסיתו.
והרב לוביץ סבור כי "היחס אל ההומוסקסואל כאדם צריך להיות מודרך על ידי סובלנות, בדומה ליחס הסובלני, שיהודים שומרי מצוות נוקטים במקרים רבים כלפי מי שאינם שומרי מצוות.
בני עלי החוטאים
חפני ופינחס, בניו של עלי הכהן, מכונים על ידי המקרא בכינוי החריף "בני בליעל". בגמרא (יומא ט.-ט) מסבירים כי כשהנשים היו באות להקריב קינים, היו מעכבים אותן, וגורמים להן להשתהות, ו"מעלה עליהן הכתוב כאילו שכבום". (בספר ויקרא כתוב שקרבן שמקריבה יולדת הם שני קינים של ציפורים, אחד לחטאת ואחד לעולה. יש מסכת בתלמוד שנקראת קינים).
אה, כן. הם לא היו הומואים.
אה, אישייכוח (יישר כוח, בעגת המגזר הדתי) לבני מכינת עלי שמרדו ברבניהם (שנאמר "לא תגורו", דברים א, יז) והצטרפו למצעד הגאווה לאות הזדהות.
המיתוס של רועי קליין
הרב לווינשטיין, שהתאלמן לפני מספר שנים, נשא השנה לאישה את אלמנתו של רועי קליין. על גיבור ישראל זה ראוי לחנך, מה אתה אומר הרב אלי סדן?!
יאללה, שנס מותניך. קליין שכב על הרימון שהתפוצץ ועצר את "מֵּי הַמָּרִים הַמְאָרְרִים הָאֵלֶּה" (במדבר, ה) ומצווה הבאה לידך, לווינשטיין, אל תחמיצנה (מכילתא שמות יב, ז).

מודעות פרסומת
Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: