שיחתך חשובה?

 

אשה, שהגיעה לפרקה, כלומר כבר צריכה לדאוג להשקעות הפנסיה שלה, זכתה למכתב מנומס מחברת הביטוח, שבה המעביד חוסך לה את הפנסיה. יפה וחשוב.
הסתכלה האשה במסמך הקצר, שבו נתבקשה לבחור את דרך החיסכון שלה. התייעצה וקבעה את המסלול. עכשיו, נותר רק פרט קטן: לחתום ולשלוח. האשה חתמה על הטופס ו…לאן לשלוח? באמת, למה חברת הביטוח הגדולה צריכה לעסוק בקטנות?
ברור, שאפשר לשלוח את המכתב בדואר, ואפילו יש כתובת לכך באותיות קטנטנות. אבל הנסיון שלי הוא, שעל הדואר אי אפשר לסמוך. אני ממתין לצ'ק מן ההסתדרות, על טיול שבוטל לפני למעלה מחודש, ואין מכתב ואין צ'ק. הדואר ידוע בשמו הרע ואי אפשר לסמוך עליו.
אז מחפשים על המכתב ובאמת בסופו, באותיות קטנטנות וקצת דהויות יש עוד כל מיני פרטים. קשה לקרוא בלי זכוכית מגדלת. אז מסתכלים על המעטפה, שבה הגיע המסמך מהחברה, וגם עליו אין כתובת למשלוח חוזר.
נתבקשתי לברר מה עושים עם הטופס הקצרצר, אבל חשוב. התקשרתי אל הטלפון לקשרי לקוחות של החברה הגדולה והידועה. הקלטה בקול נעים מבשרת לי, ש"שיחתך חשובה לנו". כאשר ההודעה הזו חוזרת על עצמה וחוזרת וחוזרת וחוזרת, אני מבין ש"שיחתי כלל אינה חשובה להם".
כאשר לאדם יש סבלנות ועקשנות, הוא ממתין על הקו, שומע את ההקלטה חוזרת ועוד חוזרת ולאחר זמן נשמע סוף סוף קול נעים של מוקדנית. "טוב שאינני לקוח שלכם", פתחתי בחוסר נימוס קל. "אינני אוהב להמתין הרבה זמן עד שמואיל מישהו להשיב לי" – אני קובל.
המוקדנית המנומסת, בוודאי רגילה לטרוניות של לקוחות מרוחקים, מסבירה לי שיש עומס על הקווים ומספר השיחות לא ברור ועוד בלה בלה בלה מהסוג הזה. מכיוון שאני כבר מנוסה בתירוצים, הסברתי למוקדנית הצעירה שחברת ביטוח גדולה יכולה להעסיק עוד כמה צעירים כדי להימנע מן התירוצים, והרי המוקדנים אינם הוצאה גדולה כי הם מקבלים את המשכורות הנמוכות ביותר. אני מקווה, שהמוקדנית תעביר את התלונה כלפי מעלה, כי לא רק בחברות ביטוח גדולות אני מקבל תירוצים כאלה קטנים.
ואז אני מגיע אל העיקר: "מדוע איש לא טרח לכתוב מספר פקס על הטופס שלכם?" כעת, המוקדנית הנחמדה נהיית סבלנית קצת פחות ומבקשת עוד ועוד פרטים, שאין על הטופס הקצרצר שקבלתי. "אינני יודע", אני מצהיר. "יש לי רק מה ששלחתם בדואר". לא רציתי לחפש בתיקים את המידע שהיא ביקשה ועמידה קלה על המקח הביאה לכך ש…ניצחתי. המוקדנית נתנה לי, לפתע, את מספר הפקס המבוקש. הטופס נשלח מיד ליעדו ואני תהיתי מדוע חברות הביטוח כל כך מזלזלות בלקוחותיהן. לא התחרטתי שפתחתי את השיחה בהצהרה "אני שמח שאינני לקוח שלכם".

הרופא, משום מה, תמיד איננו

רופא איור 2לצערי, אני לקוח קבוע של קופת חולים, ומבקר אצל רופאים מקצועיים שונים. שמתי לב לתופעה מוזרה: אני משתדל לבוא בזמן, אבל אני מוצא שהרופא עסוק והפציינט האחרון עדיין לא יצא מלשכתו.
– "דוקטור, למה אתה תמיד מאחר?", שאלתי ולא קבלתי תשובה.
עדיין אינני יודע מדוע אף פעם הרופא אינו מחכה לי.

מודעות פרסומת
Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • גיל  On 17 ביולי 2016 at 10:42

    קראתי את הבלוג שלך ובעיקר אני מתעכב על מכת המדינה, בעצם קללה: ההקלטות הנצחיות בטלפון ללא תשובה אנושית. זה לא רק לך, אלא כמעט לכולם בחברות גדולות, פרטיות וציבוריות. שעות אתה מחכה ושומע: לחץ… אם את רוצה את – לחץ… וכו'.
    פעם, כשזכיתי לשוחח, אחרי תלונות ואיומים, עם פקידה בבנק ושאלתי: עוד עובדים אצלכם בני אדם או רק רובוטים? ענתה החכמה: "אנחנו עובדים כמו רובוטים".
    תודעת שירות בזבל.

  • יאיר דקל  On 14 ביולי 2016 at 16:27

    תרצה, תודה.
    כתבתי אחרי שזה קרה לי לא פעם ולא פעמיים. אני מאמין שמחאה – ואפילו בבלוג – מביאה לשינוי. לאט, לאט ולא להתייאש.
    אגב, במקרים אחרים, כשאני יכול להגיב, אני עושה זאת. מפסיק לקנות מוצרים מסויימים, מדיר רגליי מחנויות מסויימות, ולא היססתי לעזוב בנק כשקבלתי תנאים טובים יותר בבנק אחר. לא צריך להוריד ראש בפני גדולים.

  • תרצה הכטר  On 14 ביולי 2016 at 16:19

    זהו סיפור קלאסי של "לעג לרש" ובמקרה זה, לעג לחסרי הכוח במאבקם בממסד.
    כולנו חסרי כוח, אף אם נדמה לנו שאנחנו אנשים מבינים דבר ודואגים שלא יעבדו עלינו. בסופו של יום, אחרי תגרות ובזבוז כוחות ואנרגיה יכול להיות שמשיגים משהו… אבל אז הכל חוזר חלילה בפעם הבאה….
    ובכל זאת – אסור להתייאש. חבל רק שהכוחות נגמרים לנו.

    ורופא האא"ג (אף-אוזן-גרון) שלי תמיד מדייק בלו"ז. רק בשביל זה כדאי להגיע אליו פעם בשבוע…

תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: