הארץ יקרה?

נסעתי עם נהג מונית פטפטן וזה סיפר על הקשיים שיש לבנו לשלם משכנתא. "לקח הלוואה לשלושים שנה. את כל החיים יגמור", סח לתומו.
"אפשר לחסוך מעט כל פעם וזה סכום שיצטבר למשהו ממשי. אז אפשר לעשות החזר מוקדם של חלק מהמשכנתא", אמרתי. כל חלק מקטין קצת את המשכנתא וכך גם את התשלום החודשי. אם הבחור מוכן להתאמץ ולחסוך מעט – זה לא יהיה שלושים שנה"…

בין מונית לאוטובוס - המחיר

בין מונית לאוטובוס – המחיר

"אז אתה חושב שהוא יוותר על מסעדה טובה או נסיעה לחו"ל" – שאל רטורית הנהג שלי.
"אני לא יודע מה יעשה הבן שלך", השבתי. "אבל אני יכול להצביע על קו מחשבה. חיסכון לא מתחיל מעשרת אלפים שקל ויותר. חיסכון מתחיל ממאה או מאות בודדות בכל פעם. כך זה מצטרף עד שאפשר ללכת לבנק עם בוחטה קטנה".
חשבתי שתשובתי ניצחת, אבל הרגשתי שהנהג שלי לא כל כך משתכנע: "הם צעירים מפונקים. לא כמו הדור הקודם שידע לחסוך". אחר כך השיחה עברה ל"כולם מושחתים" ו"כולם מרמים". לא מעניין.
כשירדתי מן המונית, הראה המונה 90 ש"ח בעד הנסיעה מן הבית לתל אביב. זה היה בשבת ולא היתה לי דרך אחרת להגיע לעיר הגדולה. אז אפשר לומר שישראל מדינה יקרה לי.
כשחזרתי במוצאי שבת, דרש ממני נהג האוטובוס דמי נסיעה הביתה – 3.50 ש"ח.
הארץ יקרה לי? זה תלוי רק בי.

בקיץ עולה יותר  

הקיץ מסתיים עכשיו והוא, כידוע, עונת חופשות. תהיתי, למה מי שאין לו ילדים קטנים בבית הספר צריך לצאת לחופשה דווקא בעונה זו. – בקיץ, הטיסות יותר יקרות (וגם מלאות), בקיץ המלונות יותר עמוסים ויקרים, בקיץ המסעדות ברוכות תיירים, בקיץ באתרים המעניינים בחו"ל עומדים שעות בתור.

סיפור של העגבניה

הסתכלתי על הדוכנים של הירקן שלי וראיתי עגבניות. "לא חסר?" – שאלתי.
"לפני חודשיים כבר ידעתי שיחסרו עגבניות. המגדלים אמרו לי" – השיב.
"ושר החקלאות לא יכול לדעת?" – תהיתי.
"איכפת לו רק מהכסא" – השיב.

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובה

