לא רוצה להיות פראייר

ידידי, רותם, התחתן, קנה דירה ולקח את זוגתו הצעירה לקנות את מכשירי החשמל – מקרר, תנור, כיריים וכו'. הוא פנה תחילה אל חנות שהכיר וזכה בה ליחס טוב. המוכר חייך אל הלקוח המוכר ועיין ברשימת הפריטים שהזוג הצעיר ביקש. עיין ברשימה ונקב במחירים.
אבל ציפתה לו הפתעה. הבעל הטרי שלף את הסמרטפון והקליק את רשימת הפריטים תחילה אל אתר "זאפ" ואחר כך לאתר "כמהזה". המוכר הסתכל מופתע על ההליך ואז נענה לבקשת הלקוח וסיפק לו דף נייר ועט.
המחיר הכולל של הפריטים בחנות הגיע ל-45 אלף ₪. מחיר המינימום של אותם פריטים באתרי השוואת המחירים היו הרבה יותר נמוכים. רותם הציג את המחירים ודרישתו היתה פשוטה: "אני קונה אצלך במחיר הנמוך ביותר שמציעים. אם אתה רוצה, אשלם 100 ₪ יותר, כי אני מכיר אותך".
המוכר, שהחיוך סר מפניו כבר קודם לכן, התיישב ליד שולחנו הקטן וערך לעצמו חישובים מחישובים שונים. בסופו של דבר הסכים לתת את הפריטים המבוקשים במחיר כולל של 37 אלף ₪. רק את התנור לא הסכים לתת במחיר מציאה. "מי שמוכר ככה מפסיד או שיש לו מקורות שאני לא מכיר", אמר.
רותם, ידידי, סיפר לי על כך בשמחה. "אני לא רוצה להיות פראייר".

מעבר דירה והבנק
מוקדנים  חול
רותם, כאמור, עבר דירה – מדירה שכורה בפריפריה לדירה חדשה בהוד השרון. הוא איש מסודר והודיע, כמובן, לכל הגורמים הרשמיים על שינוי הכתובת. טילפן ושמע את המוקדנים מתקתקים במחשביהם את הכתובת החדשה ומקווה שהעניין הוסדר. עד שטילפן אל הטלבנק.
אמרה לו הפקידה בטלפון: "אני לא יכולה לקבל ממך את ההודעה. אתה צריך ללכת לכספומט, להכניס את הכרטיס ותקבל קוד, שבעזרתו תוכל לשנות את הכתובת". שמע את ההודעה וביקש לסגור את הטלפון במשיכת כתפיים, אבל המוקדנית עצרה בעדו: "רגע, חכה. אני יכולה להציע לך הלוואה של מאה אלף ₪"…
– "זה הגיוני, שאת מאשרת לי הלוואה כזאת בטלפון ולא יכולה לרשום את הכתובת?" – שאל ונשאר בלי תשובה.

שמעתי ולא מפי הדַלַיי למה
"חייך אל אחרים ויהיה לך יותר טוב. תכעס על אחרים, לך יהיה יותר רע. להם זה, כנראה, לא יפריע".
ניסיתי. זה עובד.

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • יאיר דקל  On 29 במרץ 2015 at 22:51

    פקידה בבנק אמרה לך לא לשבת? אני נדהם.
    אנשים, גם מבוגרים, צריכים לדעת, שהיום בנק זה כמו שוק. מותר (וצריך) להתמקח. אין בעיה לעזוב בנק לטובת בנק אחר. זאת טירדה של כמה ימים, אבל זה יכול להשתלם. עשיתי זאת ועזבתי בנק סימפטי לטובת בנק סימפטי יותר ויותר זול. שווה לבדוק!

    • aida  On 31 במרץ 2015 at 19:44

      צודק ,אני אנסה ,למרות שבגילי ובהיותי לא "לקוח שמן ",לא בטוחה שבבנק אחר אקבל יחס טוב יותר.
      האמת, זאת פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה בבנק.
      במקומות אחרים ובקבלת כל שירות ,אני מקבלת יחס מזלזל כבר כמה שנים ,מאז ירדו ארצה ילדיי עם נכדיי היקרים .

  • aida  On 29 במרץ 2015 at 17:13

    כל הכבוד לחבר שלך .
    לי אין סמרטפון כי לא יכולה להשתמש במסך מגע בגלל הרעד בידיים (לפעמים ).

    חשבתי שרק לזקנים מתייחסים בצורה כזאת מקוממת.
    הייתי בבנק והפקידה אמרה לי שהיא מחכה ללקוח ,אבל התחילה לטפל בי .הייתי עייפה והתיישבתי. היא אמרה לי לא לשבת .אז ,כבן אדם מנומס (מטומטם ) ,קמתי בלי להתווכח.

    עם החיוך אתה צודק. גם עלי זה עובד ,רק שלא מייד ☺

תגובה

