וירוס ולא של שפעת

קראתי ושמעתי על אנשים שחטפו וירוס, והבנתי שזה לא נעים. כמה זה מאד לא נעים למדתי רק בשבוע שעבר, כשווירוס תקף את המחשב שלי. רק אתמול הוא חזר אחרי פירמוט וגם עכשיו הוא עדיין מנוזל ומקרטע.

דיסק חיצוני לגיבוי נגד וירוסים

דיסק חיצוני לגיבוי נגד וירוסים

דבר חיובי אחד יש בתקיפת הווירוס הנוראה הזאת – כמו במעבר דירה, מוצאים את המיותרים. כמו שבדירה מוצאים בפאתי הארונות ובמרתף את כל הבגדים הישנים והחפצים המיותרים, כך במחשב שלי מצאתי את כל הקבצים החבויים, שאינני יודע מתי ומדוע טרחתי לשמור אותם.
איך זה קרה? קבלתי מייל כתוב גרמנית ומכיוון שהמתנתי להודעה כלשהי מארץ זו, פתחתי ונפלתי. כל הקבצים במחשב זכו ב"תוספת" ואי אפשר לפתוח אותם. מיד אחר כך הגיע מייל נוסף עם הודעה: "התקנו וירוס מותאם במיוחד למחשב שלך. כדי לפתוח את הקבצים, פעל לפי ההוראות". לשם שינוי, זה לא היה כתוב בגרמנית בלתי מובנת, אלא באנגלית ברורה ביותר. בקיצור, סחיטה.
ה
תגובה הראשונה היתה, כמובן, לא להיכנע לסחיטה. אבל מה עושים אם כל הקבצים – הקלטות אישיות חשובות, סריקות של מסמכים המשמשות ארכיון, תמונות יקרות ללב (וגם מיותרות…) וכמובן – קבצי וורד שבהם כל מה שאגרתי במשך שנים, כולל גיבוי של 410 פוסטים בבלוג הזה.
שני טכנאים הסתכלו במחשב במבט מהורהר ואמרו: "הלך עליך". זהו. סוף העולם.
אז להיכנע לסחיטה? מנסיוני הפלילי אני יודע, שסחיטה רק מתחילה ולא תמיד מסתיימת. נניח, שאשלם לסחטני המחשב. האם יפתחו את כל הקבצים? אולי יפתחו חלק ויכתבו לי: שלח סכום נוסף?
החלטתי להיכנע – לא לסחטנים, אלא לטכנאי המחשב שלי, דריו. הוא לקח את המחשב אליו הביתה כדי לאתחל אותו, ואחרי יום צלצל בשמחה: "מצאתי תוכנה, שמפצחת קבצים 'סגורים'. אבל יש בעיה – תקבל את כל הקבצים בלי שמות".
הוא קיים את ההבטחה וקבלתי את המחשב מפורמט, מחודש ועם קבצים בתוכו. למעלה מעשרת אלפים קבצים ללא שם. רק מספר סידורי. וכעת, מוטל עלי העונש על פתיחת הקובץ האסור והכנסת הוירוס הטרויאני: קודם כל, כמה ימים בלי מחשב. אחר כך לשלם בעד הטיפול הטכני ובסוף – ואולי הגרוע מכל – לשבת ימים שלמים, לפתוח כל קובץ וקובץ, לראות את תוכנו ולתת לו שם. הרבה שעות עבודה. אבל, לפחות, אני מתנחם בכך שזאת הזדמנות לזרוק את האשפה.
לא עליכם.

לפני בחירות
אנשי הצבא לא מצאו פתרון לטילים מעזה. אולי הפתרון איננו צבאי?
כלכלנים לא מצאו פתרון למחירי הדיור המאמירים. אולי הפתרון איננו כלכלי?
אני מייחל שייבחר מנהיג חכם.

 

 

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • יאיר דקל  On 15 בפברואר 2015 at 9:12

    אאידה, אינני בטוח שאני מאושר. לפחות, אני משתדל.
    האמירה על האומץ תלויה על הקיר בחדר השינה שלי, אבל באמת קשה למלא אחריה.

  • עמנואל פדהצור  On 12 בפברואר 2015 at 22:52

    יאיר, אם תקדיש לכל קובץ דקה אחת, הרי מדובר ב-167 שעות עבודה (ולמעשה ההשקעה עלולה להיות גדולה יותר). כדי להקל על החיים אני מציע לך לגבות את כל עשרת אלפי הקבצים (כפי שהם עכשיו) על גבי כונן חיצוני. ומכיוון שגם בתהליך הגיבוי תיתקל בבעיות, כדאי לבצע גם גיבוי (נוסף) בחלקים, על גבי דיסקים (איכותיים) מסוג די וי די. ובכל מקרה לוודא שכל הקבצים גובו. אל תשכח להקדיש חלק מזמנך לכתיבת פוסטים חדשים, לאכילה, שתייה. במיוחד שתית קפה!

    • יאיר דקל  On 13 בפברואר 2015 at 7:47

      עמנואל תודה. לגבי הקפה – זה בטוח!
      כתבתי את הפוסט הזה אחרי תקופת התאוששות… ואשר לחידוש הקבצים – אחרי 300 מקבלים מיומנות וזה לוקח פחות מדקה לאחד, אבל בסך הכל בהחלט הרבה זמן.
      כונן חיצוני לגיבוי – בדרך.

  • aida  On 12 בפברואר 2015 at 21:16

    פוסט שחשוב לקרוא.

    עבר לי צמרמורת בכל הגוף.
    האם אתה יודע שקיימים היום כוננים חיצונים שבקלות אפשר להעביר כל תוכן המחשב אליו ?
    לי יש אחד מיצרן הזה :
    http://www.zap.co.il/models.aspx?sog=c-harddrive&db187326=187330&db141821=710906&db141804=187180&noidx=1
    אוהבת את החשיבה החיובית וההומור שלך נכבדי.

    • יאיר דקל  On 13 בפברואר 2015 at 7:50

      אאידה, סיסמא שאני מכיר אומרת: אני לא מתחרט על מה שעשיתי ואינני מצטער על מה שלא עשיתי. כלומר, מה שאין להשיב – אין להשיב.
      הפגע הזה קרה ואין להשיבו. אז שמחתי כשהטכנאי שלי הצליח לפחות לשחזר את רוב הקבצים. קבלתי את מה שאפשר לעשות לעומת מה שאין לשנות.

      • aida  On 14 בפברואר 2015 at 15:11

        כל הכבוד יאיר נכבד ,על החשיבה החיובית . אתה אדם מאושר.
        אני מאמצת את הסיסמה שלך , אבל קשה לי ליישם.
        מכירה את האמירה :
        "אלוהים תן לי את האומץ לשנות את מה שאפשר, את הכוח לקבל את מה שאי אפשר לשנות ואת החוכמה להבדיל בין השניים.( סנט פרנסיס)"
        אבל לא מצליחה ליישם ,למרות רצוני על כך.

תגובה

