תגידו תודה

אנחנו מתרגזים מהר, מותחים ביקורת בקלות ואחר כך אנחנו מקטרים באופן קבוע. לפעמים, אנחנו מגלים באיחור שכעסנו לשוא. שטעינו. האם אנחנו מודים בטעות? נדיר, נדיר, נדיר.
מאידך, האם אנחנו אומרים "תודה" כשצריך? כנראה שלא. המנהג של אמהות לומר לפעוטותיהן "תגיד תודה", לא נקלט. כשהילדים גדלים, כשהנערים מתבגרים, כשאנחנו בוגרים, המלה "תודה", בדרך כלל איננה במילון.

לא הייתי צריך לעמוד בתור

לא הייתי צריך לעמוד בתור


אני רוצה לספר על מכתב ששלחתי למנהל הסניף שלי בבנק הפועלים.
"אני רוצה לשבח את עבודתה של אילנית פינצ'ב. אני מניח, שמכתבי זה לא יחדש לך ובוודאי קבלת הערכות דומות מלקוחות אחרים, אבל אני מבקש להוסיף את שלי.
"את אילנית פגשתי כאשר באתי לחתום על ערבות כלשהי. היא הציעה לי להצטרף כלקוח והתפעלתי מן השירות המהיר והיעיל שגילתה באותה הזדמנות. הצגתי לה את דרישותיי והיא בדקה את התנאים שביקשתי. את התשובה, שהבנק מוכן לתת לי את כל בקשותיי, קבלתי בתוך פחות מחצי שעה. להשוואה: בנק אחר, שבו היה לי חשבון, הציע לי הנחות מסויימות, חלקיות בלבד, וזאת אחרי שבועיים של התלבטויות ודיונים…
"מאז נהייתי לקוח שלכם, אני נהנה משירות יעיל, מהיר ומקצועי. לכן, אני מבקש לשבח את אילנית".
הרגשתי טוב אחרי ששלחתי את המכתב.

אנשים חכמים יודעים להגיד תודה
עתון הארץ פרסם כי שתי חוקרות מאוסטריה גילו שאנשים שנחשבים חכמים מרגישים אסירי תודה לעיתים קרובות יותר ואף מרגישים נוח לבטא זאת.
נעשינו רכושנים
השפה מבטאת את המציאות והקניות פינו את מקומן לרכישות.
אני זוכר שהייתי תלמיד וקניתי מחברת. אבא שלי רכש מגרש. ידעתי שהקונה מקבל קניין, למחברת למשל והרוכש מקבל רכוש, מגרש למשל. בינתיים אני שומע רק "רכש, רוכש, רוכשים". לא קונים יותר.
מילא, לא גומרים. אבל למה לא קונים?
Evrit
אלה שמדברים בשפה עילגת, אינם יודעים מה פירוש עילגת.

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • סימונה גרונמן  On 30 בינואר 2014 at 12:07

    להגיד תודה:
    מותר גם להניף יד בקצרה לאות תודה לנהג שעוצר לך במעבר חצייה. נכון שזו חובתו אבל עדיין נעים לדעת שיש זיק של הערכה או, תקשורת חולפת.
    גם את זה עוד לא למדו אצלנו.

  • יאיר דקל  On 29 בינואר 2014 at 23:30

    אתי, אני מאמין שאילו היינו צרכנים יותר טובים, הבנקים היו יותר טובים אלינו.
    חוץ מזה, כתבתי את מכתב התודה בגלל היחס והשירות שקיבלתי. לא כדי לקבל יותר בעתיד. אבל גם זה רעיון חיובי…

  • benziv  On 29 בינואר 2014 at 23:20

    בנקים שלא היו טובים לי – עזבתי. יש לי כמה ברשימה. ותמיד אני מוצאת לבסוף בנקים שהם החל מבסדר וגמור במצוינים. אני מניחה שיש עוד רבים כאלה. ויותר טוב שכך.

תגובה

