אני כבר לא חבר מועדון

אני נמנע מלקחת כרטיס מועדון. נסיון לא טוב יש לי מכרטיס מועדון ששידלו אותי ולקחתי בחנות בגדים בקניון ("הצטרפתי למועדון המרומים").

פרסומת של סטימצקי

פרסומת של סטימצקי


למרות זאת, שכנעו אותי בחנות סטימצקי (באותו קניון…) לקחת בזול כרטיס מועדון שלהם. אני קונה ספרים מעת לעת ונתפתיתי. כרטיס לשנה חברות.
במשך השנה התייצבתי פעמים אחדות באותה חנות וביקשתי לקנות ספר קריאה זה או אחר. בכל פעם הסבירו לי, שהפעם, במקרה, הספר הזה אינו כלול במועדון – יש איזו הנחה או יש איזה מבצע. בקיצור, בניגוד לכלל "הכל כלול", דווקא הספר הזה לא כלול.
עברה שנת החברות ואני את הלקח למדתי. זה עלה לי 27 ש"ח בלבד, אבל שווה הרבה יותר. אני לא חבר במועדונים שנועדו לנצל אותי.
אינני שוכח את אימרתו האלמותית של גראוצ'ו מארקס (נפטר ב-1977): "אינני רוצה להיות חבר במועדון אשר יסכים לקבל אותי כחבר".
אותה רשת לא למדה לקח. אני כן. לא נכנסתי לחנויותיה כבר יותר משנתיים.

ענישה חמורה מאד
בכל פעם שאני קורא או שומע על פושע שעשה מעשה נורא ונתפס, אני מאחל לו מיד עונש קשה. משהו שילמד אותו לקח וילמד אחרים להימנע מפשע. כאשר אני קורא את שנות המאסר שקצבו לו השופטים, נראה לי שזה קצת פחות מדי. אבל האם ענישה חמורה מאד מורידה את רמת הפשיעה?
אנחנו אוהבים ללמוד מן האמריקנים. קראתי היום כתבה מתורגמת מהניו יורק טיימס. אלריק האנט ואחיו, בני פחות מעשרים ביקשו לשדוד חנות תכשיטים. לשם כך הציתו שני בתים, להסיח את הדעת של כוחות הביטחון. כאשר נתפסו, נידונו למאסר עולם. על אלריק נגזר שלא ידונו בקיצור עונשו לפני שיעברו שלושים שנה. עד כה עברו עשרים וחמש.
אצלנו אין עונשים חמורים כל כך חמורים. האם רמת הפשיעה בארצות הברית נמוכה?

אל תגיד נאצי
זה אסור, לפי החוק החדש. אבל מותר להגיד היטלר וגם אייכמן ויש עוד מלים שמותר.

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • דבורה  On 26 בינואר 2014 at 19:33

    אני מגיבה, בינתיים, רק על האייטם הראשון. כבר החלטנו ביחד: לא מתפתים לכרטיסי מועדון. קונים לפי הצוורך האמתי ומשלמים. הרי בסוף צריך גם להתפטר מהכרטיסים וזה כבר תהליך מיייגע.

  • יאיר  On 26 בינואר 2014 at 10:28

    אני קונה ספרים בקניון ובחנויות מזדמנות. חשוב לי שתהיה חניה ליד החנות…

  • משה  On 26 בינואר 2014 at 10:27

    כפי שרמזת בבלוג, בארצות הברית כבר הוכיחו: ככל שהענישה חמורה יותר, הפשיעה חמורה יותר.

  • ליאורה  On 26 בינואר 2014 at 10:25

    נהנית לקרוא את הבלוג שלך. ואגב גם אני נתקלתי בסטימצקי בתשובה דומה. ואינני אוהבת להיות חברה במועדונים…

  • אתי בן זיו  On 25 בינואר 2014 at 21:23

    איפה אתה קונה ספרים?

תגובה

