שלום אורנג', אני לא פרטנר

דפדפתי בעתונים ונתקלתי בכותרת אימים: "פתח את הסלולרי בחו"ל כדי לראות מה השעה וחוייב בתשלום של 700 ש"ח". לא התעמקתי בידיעה. סיפורי אימה כאלה ואחרים יש לי מספיק, אבל מכיוון שאני אמור לבלות שלושה ימים בגולה, מיהרתי לברר מה יהיה מצבי אם אפתח את הסלולרי כדי לכוון את השעון.
אני מנוי של חברת אורנג' ובדרך כלל מרוצה מן השירותים שאני מקבל. אני אמנם פטפטן לא קטן, אבל בטלפון השימוש שלי מינורי ואז החשבון מסתכם בכ-70 ש"ח לחודש. לא נורא. לפיכך, כמה כבר יכולות לעלות שיחות אחדות לארץ במשך שלושה ימים (שניים נטו…)? פתחתי את האתר של החברה ומצאתי שישראלי אהבל, שאיננו קונה חבילה, משלם 28.90 ש"ח בעד דקת שיחה לישראל. דקה! לא שיחה שלמה! אבל אם הוא קונה חבילה, המחיר צונח ל-30 אגורות עד 1.80 ש"ח לדקה.
באתר מציעה החברה הנדיבה ללקוחותיה השבויים לקנות חבילת חו"ל במחיר של 190 ש"ח. למי שמשלם 70 ש"ח לחודש, תשלום כזה בעד שלושה ימים נראה אסטרונומי. החלטתי להתקשר ולדבר עם מוקדן של החברה כדי לברר את הסוגיה. התקשרתי, המתנתי על הקו, המתנתי על הקו, המתנתי על הקו ובסוף עלתה מוקדנית חמודה וניהלה איתי רומן ממושך. למעלה מחצי שנה דיברנו, כשאני שומע בקולה שגם היא נדהמת מן המחיר לחבילת שלושת הימים. היא ניסתה להשיג משהו יותר זול ודיברה לשם כך עם הממונים והאחראים. הסוף: אין ברירה. אם לא רוצים לשלם מחירי שוד לדקת שיחה, צריך לשלם מחיר שוד לחבילה. חצי שעה ישבתי על הקו וחשבתי כמה היתה עולה דקה אילו זאת היתה שיחה מחו"ל…
כאשר כתבתי את הדברים, מצאתי עוד ידיעה בעתון: "בפרטנר סיכמו על תנאי פרישה מרצון לעובדים". אני מקווה שהמוקדנית הנחמדה, שהחזיקה אותי על הקו חצי שעה, לא תפרוש "מרצון". אני, לעומת זאת, כנראה אפרוש מפרטנר ברצון.
משה כחלון, השר היחיד שפעל למען האזרחים, אני מתגעגע אליך.
קטע מן הארכיון
הקטע מינואר 1985 ואינני זוכר מאיזה עתון גזרתי אותו.
עתונות או מוסיקה2

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • דבורה  On 14 בנובמבר 2013 at 13:21

    אני שייכת לאהבלים. לאחר שחשתי על בשרי את תעריפי האימה של אורנג' בשיחות מחו"ל לארץ, אני מסמסת בלבד.

  • שלומי  On 14 בנובמבר 2013 at 10:20

    בטיסות שלי לחו"ל אני פותר הבעיה הסלולרית באופן הבא. עם נחיתתי אני נכנס לחנות הסלולר הראשונה ורוכש סים מקומי המיועד לגלישת אינטרנט. מוציא את הסים הישראלי מהטלפון ומרגע זה אין חשש מחיובים כל שהם.
    המחיר באירופה לסים מקומי כעשרה יורו. עכשיו אני יכול לשלוח סמסים , ווטס-אפ או דוא"ל לכל העולם. או לדבר בסקייפ או ווייבר, אבל זה כבר בונוס למקרה ואתה משתמש מומחה/מנוסה/בר מזל.
    מקווה שעזרתי.

  • מנחם רבוי  On 13 בנובמבר 2013 at 23:01

    זה אפייני לכל החברות. אחרי שהשוק נפתח לתחרות והשיחות המקומיות הוזלו, הן מחפשות למקסם רווח בתעריפי השיחות מחול , בגלישה ברשת משם וגם בארץ.

  • מנחם רבוי  On 13 בנובמבר 2013 at 22:49

    השלמת תגובה – הישום פועל רק אם הסלולר מחובר לרשת wi-fi -חיבור אלחוטי לרשת.

    • יאיר דקל  On 13 בנובמבר 2013 at 22:53

      מנחם, אין לי ספק שיש הרבה אפשרויות שלצערי, אני לא מכיר. הרגיזה אותי ההתנהגות הנצלנית של החברה. האם המחירים השערורייתיים לשירות בחו"ל מתקבלים על הדעת?

  • מנחם רבוי  On 13 בנובמבר 2013 at 22:41

    אם הטלפון בבית הוא של בזק, ניתן להתקין על הסלולר אפליקציה בשם bphone וב חיוג דרך אפליקציה זו מהסלולר מחויב הטלפון הקוי בבית בתעריף של שיחה מקומית. ב- 166 עוזרים בהתקנה.

  • Tirza Hechter  On 13 בנובמבר 2013 at 21:05

    אהבתי את הכותרת שלך לפוסט. את הקטע מהעיתון הייתי שולחת לאחד הסטנדאפיסטים שיעשה מזה אייטם בהופעות שלו.
    אגב, המחלקה לפסיכולוגיה בבר אילן היא אחת הטובות בארץ….

תגובה

