האנשים הנעלמים

ישבתי בקפטריה של הסוּפרמרקט על כוס אספרסו ארוך מלווה בכוס מים והיה לי פנאי לשוטט במבטי על הנוף המשתנה. הרדיו לא הפסיק לדבר על ביקורו של נשיא ארצות הברית ולי כבר היתה הרעלת אובמה. כיביתי אותו. פתאום שמתי לב, שכבר שבועות אחדים לא ראיתי כאן את ה"קבועה". אשה מבוגרת מאד, קטנה, נעזרת בהליכון וממתינה בקפטריה שבתה תסיים את הקניות. היום, וגם בשבוע שעבר, היא לא היתה.  
111פגשתי בה לראשונה, כאשר באתי עם ספל הקפה שלי ולא מצאתי מקום פנוי ליד השולחנות. זה היה בימים אחרים, כאשר הסופר היה מלא ובקפטריה לא היה מקום להכניס סיכה. היום, הסופר לא מלא ובקפטריה יש מקום. אולי סימן לשינוי כלכלי.
כשראתה אותי עומד בוהה עם ספל ביד אחת וכוס מים בשניה, הזמינה אותי במבט לשבת ליד שולחנה. מאז, היה לנו מנהג לשבת בכל שבוע ליד השולחן בקפטריה ולהסתכל על הנוף. היא לא ששה לדבר ואמרה לי "הרעש של הסופרמרקט חזק בשבילי. אני אוהבת שלא מדברים". אבל הישיבה בצוותא, כמעט בלי דיבורים, היתה נעימה לנו. מין חברותא מיוחדת.  
מכיוון שלא דיברנו כמעט, אינני יודע עליה דבר ופתאום נעלמה. היא חסרה לי.  
ישבתי וחשבתי על אנשים שאנחנו פוגשים במהלך החיים, יוצרים קשר כזה או אחר, והם נעלמים. מה קרה לאשה זאת? האם בעיה רפואית? האם סתם נמאס לבתה להיסחב לקניות עם אמא תשושה, שבקושי הולכת? ואולי, חס וחלילה, נפטרה לבית עולמה. לא ידעתי ולא נפרדתי.
הרהרתי באשה והיה לי זמן להסתכל על העוברים ושבים מן הקפטריה אל החנות ואלה שיוצאים מן החנות אל החניון. הסופרמרקט שלי הוא מרשתות הדיסקונט, שמחיריהן נמוכים יותר. כמו הרשתות האחרות, הוא נמצא בפאתי העיר, במקום שהאוטובוסים אינם מגיעים אליו וצריך מכונית כדי לקנות יותר בזול.  
הסתכלתי על הנוף המשתנה ויכולתי להעריך, שלא  שכבות המצוקה מגיעות הנה. בעיקר, מה שמכונה מעמד הביניים. אלה שהפגינו במחאה האוהלים, אלה שזכו עכשיו לייצוג בכנסת. אלה שיש להם פרייבט למלא את הבאגאז' במוצרים מוזלים. אלה שנמצאים בכותרות.
פרדוקס כלכלי. לא חברתי.  
שמעתי בקפטריה
"אני רוצה לשבת תחת עץ באי יווני ולהתנוון".

 

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובה

