מכבי לא טבעי

לקופת חולים מכבי יש שירות מצויין, שנקרא מכבי ללא הפסקה או שירות זימון תורים. אני מניח שגם לקופות החולים האחרות יש שירות דומה. נזקקתי לטיפול אלטרנטיבי והחלטתי לנצל את שירותי קופת החולים בתחום זה ופניתי אליהם בטלפון. ביקשתי לקבוע תור בסניף קרית אונו, כי ידעתי שבאחד המסדרונות יש גם מכבי טבעי. המוקדנית האדיבה השיבה לי שאין מכבי טבעי בקרית אונו והפנתה אותי אל סניף תל אביב, ברמת אביב.
במועד המתאים הגעתי בערב אל רמת אביב, ולמרות השעה המאוחרת – חניה לא היתה. סיור דחוס בסמטאות שליד רחוב ברודצקי מצא לי חניה לא כל כך חוקית, על המדרכה. ברירה לא היתה לי, אלא לנסוע בחזרה הביתה…
אחרי התייעצות עם רופאה, אמרתי לפקידת הקבלה שאני זוכר שדווקא יש מכבי טבעי בקרית אונו. "כן, יש", אמרה בתמיהה, כמו רוצה לומר: "מה אתה עושה אצלנו"… היא הוציאה פתק קטן ורשמה עליו את מספר הטלפון של הסניף. כך, פשוט.
למחרת, התקשרתי שנית לשירות זימון תורים. רציתי לוודא וכעת השיב לי מוקדן, שאין מכבי טבעי בקרית אונו. שלפתי את הנשק הסודי ומסרתי לו את מספר הטלפון 6225088. הבחור השאיר אותי על קו הטלפון והלך לאיבוד לזמן ממושך למדי.  כאשר חזר, הודה בפתיעה רבה שאמנם יש למכבי מרפאה כזאת.
התקשרתי אל הסניף ופקידת הקבלה קבעה לי מיד תורים לטיפול ונדהמה לשמוע שמכבי בלי הפסקה איננו מכיר אותם.  "פעם ראשונה אני שומעת את זה".
פניתי אל דובר קופת חולים מכבי, כי בכוונתי לפרסם את הסיפור בבלוג שלי. תשובה לא הגיעה, אבל החלטתי לעשות נסיון והתקשרתי היום אל מכבי ללא הפסקה וביקשתי לקבוע תור לקרית אונו. הפעם התשובה הפתיעה אותי: "אנחנו לא קובעים תורים למכבי טבעי", אמר המוקדן.
האם זאת תוצאה של התערבותי הלא טבעית?

רצו לקלקל לי את סוף החופשה
לפני חודשיים טסתי לחופשה ברודוס. חברת קווי חופשה הציעה דיל טוב ונהניתי במשך שבוע. אבל כאשר נחתנו, החלו תקלות קטנות באירגון והם הוסדרו מיד. אבל אצלי זה עורר חשד, שכן חוק מרפי אומר: במקום שעלולה להיות תקלה – היא תקרה. נהג האוטובוס הוריד אותנו – שני נוסעים למלון פלאזה – ברחוב צר ושלח אותנו ברגל: "מאה מטרים, שם ברחוב"…
נוכח הליקויים הצפויים, שלחתי דוא"ל אל החברה בארץ וביקשתי להודיע לנו באיזה כתובת בדיוק ובאיזה שעה יחכה לנו האוטובוס בחזרה. פעמיים שלחתי דוא"ל ותשובה לא הגיעה. אפילו לא אישור פורמלי.
נהניתי בחופשתי, אבל בערב האחרון התקשרתי בטלפון אל רוברט, הנציג ברודוס. הוא ניסה בעקשנות לשכנע אותי שהאוטובוס יחכה במקום שהוריד אותנו. אמרתי לו שאינני יודע באיזה סמטה מן הסימטאות סביב המלון הוריד אותנו האוטובוס. שיח החרשים הסתיים בכך שרוברט נענה לדרישתי, התקשר אל חברת האוטובוסים ובירר את העניין. אחר כך חזר אלי והכתובת שקיבלתי היתה שונה לחלוטין מן ההדרכה העקשנית "איפה שהורידו אתכם".
למחרת בבוקר, האוטובוס חיכה לנו, אבל לא בסמטה אלא בטיילת, מרחק כמה מאות מטרים מן המלון.
לא היה נעים להרגיש נטושים כשצריך לשוב בטיסה.
פניתי במכתב אל מנכ"ל חברת קווי חופשה בע"מ. למחרת התקשרה אלי מזכירתו והבטיחה תשובה תוך… 45 יום. חודשיים עברו ובחברה טרם הצליחו לברר.
האם השירות ללקוח מסתיים בעת שמקבלים ממנו את התשלום?

מודעות פרסומת
Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • יאיר דקל  On 24 בדצמבר 2012 at 13:42

    אינני אוהד של רגולטורים. בעיני, זאת במידה רבה בירוקרטיה ולעתים די קרובות בירוקרטיה מיותרת. אני מאמין בכוחו של הציבור להשפיע והציבור מורכב מפרטים.
    לפיכך, פרסום והסברה הם כלים חשובים מאד לרגולציה ותגובה על התנהגות לא נאותה של פרט או של חברה. כאן, אני תורם מפעם לפעם את תרומתי הצנועה.

    • אחת העם  On 24 בדצמבר 2012 at 13:54

      נכון שעד כה "צברו" רוב הרגולטורים בעיקר "נקודות חובה" אבל לא כל מה שהיה הוא אשר גם יהיה -ולדעתי , יש ענפי משק שממש משוועים לחקיקה שתציב בהם , או יותר נכון ב"קצוותיהם" רגולטורים טובים .

  • אחת העם  On 24 בדצמבר 2012 at 11:09

    כאן אתה מעלה (ובין היתר ,פחות מחודש לבחירות!) שאלה משותפת שהיא בעצם די חשובה : האם בישראל די רגולטורים ,בעלי סמכות וחזון שאליהם ניתן לפנות לשם בירור כשלים בהתייחסות לצרכנים, כלומר אליך ,אלי ואל כל מי שאמור לבחור לנו את הכנסת הבאה.
    ואני מקווה שאולי נזכה ובממשלה הבאה יהיו קצת פחות שרים ובכנסת יהיו יותר דיונים . ובין היתר תועלה לדיון שאלת הניתוב של תקלות שנגרמות לאזרחים אל רגולטורים .כך למשל אילו חברות היו מודעות לכך שאחרי כך וכך פניות/תלונות של אזרחים תינקט ע"י הרגולטור פעולה שעלולה להסתיים בהשעייה ו/או תשלום של פיצוי. מן הסתם היו החברות מתאמצות קצת יותר.

תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: