"אני מבקש, לא בצ'ק"

הפרלמנט של אלוני התכנס ביום ששי, כרגיל, בבית הקפה ברחוב נחלת יצחק לשיחה על פוליטיקה ועניינים אישיים וגם ובעיקר – רכילות. שום דבר לכתוב הביתה.
מתן בסתר 2לא שמנו לב כאשר אחד קם ממושבו ב"פרלמנט" ונעלם לפגישה בפינת הקניון. כעבור דקות אחדות הוא חזר נרגש והיסה את הנוכחים: "אני צריך לספר סיפור.
"נפגשתי עם אדם לא צעיר, לא נער, ידיד נעורים של אחותי. אחרי שנים רבות שהם לא נפגשו, הוא התקשר אליה וביקש עזרה. 'אני במצוקה. תוכלי לעזור לי בהלוואה?'
"אחותי היתה עסוקה וביקשה ממני לפגוש את החבר, שאני זוכר אותו במעומעם. צעירה ממני אחותי ולא גיליתי עניין בחברים שלה, מה גם שמאז עברו עשרות שנים… טוב, קבעתי פגישה עם החבר שמבקש עזרה והבאתי סכום נכבד במזומנים. 'סגרו לי את חשבון הבנק', הוא אמר בטלפון וביקש, 'אם אפשר – לא בצ'ק'.
"הבאתי לו את הכסף והוא שאל: 'לחתום לך?' אמרתי 'לא צריך'.
"'אז מתי אני צריך להחזיר?' – שאל.
"השבתי : 'יש לי תנאי. כאשר תוכל להחזיר, התקשר אלי ותודיע לי. אבל אינני מבקש את הכסף ממך. תן אותו לצדקה למי שייראה לך נזקק'. שמע, הבטיח והלך לדרכו.
"אני מאמין במתן בסתר", סיכם את סיפורו חברנו לפרלמנט, שחמק לפגישה חטופה וחזר מרוצה.
אם מתן בסתר, למה אתה מספר? – שאלנו.
"התרגשתי ממעשה טוב", אמר.

אמירה
"כדי להיגמל לחלוטין מקריאת עתונים, קראו במשך שנה את העתונים באיחור של שבוע".
 מתוך "מיטת סדום, תובנות מעשיות" מאת נסים ניקולאס טאלב (עמ' 31)

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובה

