ספר הספרים שלי

 אומרים שלא קוראים ספרים. אומרים שהצעירים לא קוראים ספרים. אומרים שספרים מוכרים במבצע כמו נעליים או בגדים. אצלי, ספרים הולכים לאיבוד.

ישן, מאובק ויעיל

גיליתי את הדבר לפני שנים – ספרים טובים יוצאים מספרייתי ולא חוזרים. הם מוצאים בית טוב, אני בטוח, אבל זה לא הבית שלי.
 פעם, לפני שנים, חלתה בת של ידידים במחלה לא קשה אבל ממושכת והיתה מרותקת למיטתה המשעממת ימים רבים. נחלצתי לעזרה ומספר ספרים פרשו זמנית מן הספריה שלי והגיעו אל הכוננית שלה. פרשו זמנית ו…לא חזרו. גיליתי על המדפים את החללים הריקים.
לא הייתי ספרן מסודר והספרים לא נרשמו כפי שיקים נוהגים (אינני) ואף לא ידעתי אלו ספרים לחפש.
הנערה יצאה מבית החולים וחיש קל יצאה גם מן הארץ וההורים משכו בכתפיים בחוסר אונים.
ואז, צץ בראשי רעיון: פנקס.
לקחתי פנקס קו-הי-נור פשוט, מאלה ששימשו אותי לעבודה ככתב בבתי המשפט, והנחתי אותו בפינה חשוכה בארון הספרים. לא נסתר, אך גם לא בולט. סתם פנקס. והתחלתי לרשום בשקדנות מי מקבל, מי לוקח וכמובן, מי מחזיר.
אם אפשר לדבר על השקעות, הרי הפנקס הזה היה ההשקעה הפיננסית הטובה ביותר שלי עד עתה, מה גם שקבלתי אותו מן המערכת בחינם. עיינתי בו עתה, עם כתיבת הרשימה הזאת ומצאתי שרק שני ספרים לא הוחזרו – אחד עדיין בהשאלה מרצון ואחד בהשאלה לא מרצון. עם השואלת הזאת עוד אבוא חשבון.
פנקס צהוב כריכה הוא ספר הספרים שלי. יעיל ומועיל.

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • חוי קרין  On 3 בדצמבר 2012 at 19:09

    הלוואי עלי. אילו היה לי פנקס היתה לי ספריה… אני קונה ספרים וכולם שואלים ואומרים שיחזירו והספרים נעלמים. הבעיה, שהיום אני כבר לא זוכרת למי, מתי ו השאלתי את אותם ספרים. הפכתי לספרייה ניידת משפחתית.

  • יאיר דקל  On 27 בנובמבר 2012 at 16:27

    למיטב זכרוני לא השאלתי לך ספר, אבל אלך אל "ספר הספרים" לבדוק. עוד מעט אמשיך בתשובתי…
    הבדיקה העלתה ששמך אינו רשום בפנקס וזה מאפשר לי לא לסמוך על הזיכרון.

  • ada herzberg  On 27 בנובמבר 2012 at 16:15

    יאיר יקירי , מאחר שכשאני קוראת אני תמיד חשה שבי הכתוב מדבר -אשאל בזה ,במלוא הישירות :האם אני היא זאת אשר רשומה שם ,בפנקסך כשואלת -שלא -החזירה?! עדה

תגובה

