מה שווה המחירון?

 התשובה: לא שווה…
בני ביקש להיפטר ממכוניתו, סובארו אימפרזה אדומה מאד משנת 2005. מכונית במצב מצויין, נראית טוב לגילה ונוסעת היטב – הוא אמר. לקחתי. העברתי את האוטו במרחצה השכונתית, העמדתי אותו בחניה ברחוב ורציתי להדביק מודעה מודפסת על השמשה האחורית וגם לפרסם בלוח פופולרי. אז כמה לבקש?
בשביל זה יש מחירונים באינטרנט. הצצתי ביד2 ובלוח יצחק לוי ומצאתי שבנתונים שלנו אפשר לקבל 40 אלף ₪ וקצת. הורדתי משהו במחיר כדי להקל על העיסקה, הדפסתי מודעה על המכונית ובלוחות וחיכיתי לטלפונים. חיכיתי, וחיכיתי וחיכיתי ואף אחד לא התעניין. אין סקרנים? – חשבתי ו…הורדתי ל-36 אלף ₪.

סובארו אימפרזה, כשהיתה חדשה

שכן שלי, שמתמצא קצת יותר ממני, יצא להשקות את מכוניתו נגד אבק הקיץ, הסתכל בי ולגלג: מישהו צלצל במחיר הזה? התביישתי להודות שלא ו…הורדתי את המחיר המודפס על השמשה וזה המתפרסם ברשת ל-34 אלף ₪.
חיכיתי, וחיכיתי וחיכיתי ומיכאל לא בא ומשיח לא צלצל. כלום. "יבש" – דיווחתי מאוכזב לבני. "קבעת מחיר לפי המחירון?" – הוא שאל בפליאה. לא היתה לי בריכה והורדתי את המחיר ל-30 אלף. אם המחירון מבטיח לי ארבעים, בשלושים בוודאי יהיו קונים. התוצאה – דממה.
ראיתי שהעסק לא זז ופניתי אל סוחר מכוניות, שאת שמו קבלתי ממכּרה. האיש מישש את המכונית מלפנים ומאחור, הסתכל בפנים ושמע את המנוע ואמר: "26 אלף אוכל לתת לך". הוא גם הסביר לי את סיבת המצב שלא יאמן: חברות הליסינג מציפות את השוק במכוניות. אחרי שהן משכירות אותן לחברות גדולות, הן מציעות מכוניות בנות שלוש שנים, שמורות היטב ומטופלות והמחירים – באדמה. בעלים פרטיים אינם יכולים להתמודד בהיצע הזה.
חשבתי שהוא מציע מחיר מעליב, אבל פרסמתי "26" ברשת ועל השמשה, שכבר התלכלכה מן האבק והבוץ. לך, כבס את המכונית שעומדת תקועה ברחוב ומביטה בך במבט מביך. אבל המחיר הסמלי של 26 אלף ₪ הביא רק טלפון אחד. מישהו התעניין. כנראה רצה למכור את מכוניתו ולא לקנות. רק לברר את המחיר ביקש.
חזרתי על ארבע אל הסוחר, אבל בפיו כבר זמירה חדשה: 16 אלף ₪ בעד הסובארו האדומה.
אם כך, מה משקפים המחירונים? אינני מבקש מעורכיהם הסברים או נימוקים למצב השוק. אני מבקש שהם ישקפו את המחיר. זה לא נראה לי. נסיון מר כבר היה לי עם מחירוני הרכב.   

= = =
כשכתבתי את הדברים, לא ידעתי שתחקירני ערוץ עשר בודקים את שוק הרכב ובכלל זה את מחירוני השקר. פחות משבוע אחרי פרסום הפוסט, עלה התחקיר שלהם לאוויר.

  טיבו של הזיכרון
חבר טוב, מזה שנים, חלק לי מחמאות פעמים רבות. פעם אחת מתח עלי ביקורת (מוצדקת).
מכל דבריו, אני זוכר דווקא את הביקורת הזאת.
האם רק הזיכרון שלי הוא כזה?

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • nachum  On 20 במאי 2012 at 12:24

    לא היתה לי ברירה והורדתי -typo. and if you will check the history of levi yzchak you will find the real story behind the printing prices of used cars.

    • יאיר דקל  On 20 במאי 2012 at 13:03

      אני מכיר את ההיסטוריה של לוי יצחק מן הזיכרון ולא את הפרטים המדוייקים. מהיסטוריה זו, אני לא הייתי קונה ממנו מכונית משומשת.
      לפי הדוגמא שנתתי, המחירון לא מתקרב לשרת את הציבור.

  • יאיר דקל  On 19 במאי 2012 at 11:24

    חייכתי בעצב. כתבתי את הדברים אחרי שהמכירה הושלמה.

  • רבינוביצ'ברג  On 19 במאי 2012 at 9:30

    זה עדיין אקטואלי?
    אני מוכן לשים 16,100 ש"ח.

תגובה

