האם אילת היא ישראל?

כאשר אני בא לאתר הנופש הדרומי כל כך, אני רואה אותה בעיניים של תייר: בתי מלון, בידור, בילוי ונופש. אם יש אפריקנים, הם נעלמים מעיני מיד, כחלק מן הנוף. מפעם לפעם אני מוצא בתקשורת ידיעה, שראש עיריית אילת זועק ומתריע על התרבותם של הסודנים בעירו. סודנים, נדמה לי, שם כולל למסתננים מאפריקה.

מסתננים? פליטים? מהגרי עבודה?

מכיוון שאני תושב מדינת תל אביב ואינני נתקל בבעיה באופן ישיר, אני מצרף את הידיעות הללו אל אותם אירועים מרוחקים, שאינם זוכים לתשומת לבי. משהו מסוג התאונות עם עשרות נפגעים בהודו. כך, עד שבשבוע שעבר עשיתי מעשה – כתבתי דואל קצר לנציגתי בעיר הדרום. הנה ציטוט מדוייק של חילופי הדברים:
אביבה שלום,
…תחילה שאלה – האם באילת מורגשת בעיה אמיתית של מהגרי-עבודה או מסתננים?
אני שואל את השאלה הזאת ללא קורטוב של ציניות. כאן, בצפון, אנחנו ניזונים מן התקשורת בלבד והיא איננה אובייקטיבית ואיננה משקפת את המצב.
שאלה זו מסקרנת אותי באמת.
יאיר
+ + +
"העובדות נכונות. המצב הולך ורע ותוצאות ההגירה הזאת נראות כבר בשטח ותהיינה גרועות מאד. אינני יודעת אם יש 'מזימה' להציף אותנו במהגרים מוסלמים, אבל זה מה שקורה. ואני באמת חוששת משנוי המצב הדמוגרפי כאן.
אביבה

+ + +
כלומר יש בעיה ממשית בעיר?
יאיר
+ + +
"לשאלתך – כן! יש בעיה עם המסתננים. הם מסתובבים בעיר בחוסר מעש, בחבורות. משתכרים, מתקוטטים, גונבים ונטפלים לנשים בעיקר. רואים אותם יושבים בקבוצות על שפת המדרכה ומחכים למישהו שיציע להם עבודה.
"היום אנשים חוששים להסתובב באזורים מסוימים בעיר גם בשעות היום.
המצב באמת לא טוב, ואני בכלל לא מסתובבת בעיר. הולכת וחוזרת מ- ואל הבית.
"כל טוב, אביבה"
התשובה הקצרה, העניינית כל כך וקשה כל כך, מטרידה אותי מאד. גם את שרי הממשלה?

פופולרי אבל לא אקטואלי
ד"ר גיא בכור הינו מרצה במרכז הבינתחומי בהרצליה, מופיע בהרצאות ומחזיק בלוג פופולרי מאד לענייני המזרח התיכון, ג'פלאנט.
אני מקבל את הפוסטים שלו "יד שניה" וקורא אותם בעיון כי האיש מוכשר ויודע לשטוח את משנתו. אבל חסידיו, לפעמים, חסידים שוטים. לפני ימים ספורים קבלתי ממקורות אחדים דואל עם שורת הנושא: " גיא בכור – הסוד הגדול של סוריה – הפיצו הפיצו". עניינו של הפוסט: בעיית המים של המדינה.
אני אוהב את הדואלים עם הכותרת המאיצה הזאת ומיד קראתי את דבריו של גיא בכור והם נראו לי, איך לומר, קצת משונים. בימים אלה של מלחמת אחים ורצח עם הוא כותב  על מחסור במים? זה לא כל כך הגיוני. חיפשתי וחיפשתי את המקור של הפוסט (שהגיע ללא איזכור ופרטים) ומצאתי – זה הועלה לרשת ב-28 ביולי 2009‎ תחת הכותרת "גניבת מים".
חסידים שוטים מפיצים הרבה מידע. לפעמים, בלי לקרוא ובלי להבין את התוכן.

החידקל מתייבש בסוריה

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • אחת העם  On 26 בפברואר 2012 at 17:14

    תודה לכ/ם אביבה ויאיר .

    קל כמובן "לקלקל את המסיבה" ולהזכיר שרבים מהשב"חים מגיעים לישראל בגלל נכונותם של רבים ואפילו פה ושם טובים -להתעלם מחוקי העבודה וזאת בין היתר בגלל מקדמי האכיפה הנמוכים יחסית של החוקים והתקנות בחברה הישראלית .

    גם לי מוכרים לא מעט מקומות שבהם יש הצטברויות של שב"חים וארחיב אולי על כך בהזדמנות אחרת – אבל די יהיה אם תיערך בדיקה בכמה מבתי האוכל הידועים באיזור גוש דן ויתגלו עשרות אם לא מאות של שב"חים…

  • יוסי דר  On 25 בפברואר 2012 at 13:57

    תודה,
    לא הייתי מודע לבעייה האילתית הזו.
    (בפעם האחרונה הייתי באילת לפני כ-20 שנה)

תגובה

