הצטרפתי למועדון המרומים

"יש לך כרטיס מועדון?" – מקדמות אותי הקופאיות בחנויות-רשת השונות. "אין!" – אני מצהיר בגאווה. אינני מאמין בכרטיסי מועדון, כי תמיד חשדתי שתמורת ההנחות וההטבות, אני משלם בדרך זו או אחרת. חשדתי ולא התבדיתי.
הצטרפתי למועדון המרומים. ואינני יכול לומר שכפו עלי את ההצטרפות. אני חתמתי במו ידיי ועכשיו אני עומד בפני בעיית התשלום.

ויזה כאל - זה לא קל

לפני כחודשיים הלכתי לקנות חולצה חגיגית. נכנסתי לקניון, לחנות בגדים ובחרתי חולצה יקרה לטעמי. הקופאית הנחמדה-לכאורה שידלה אותי: "אם תיקח כרטיס מועדון, תקבל מיד מאה שקלים הנחה ותקבל תלושים ותוכל לקנות בהנחות נוספות. כרטיס ויזה, המצורף לכרטיס המועדון, יעלה לך רק 17 ₪ לחודש".
חישבתי לעצמי, שהנחה המיידית והנחה נוספת במשך השנה יעשו את העיסקה לכדאית. נכון, אינני לקוח קבוע של הרשת הזאת, אבל… התפתיתי.
חתמתי על המון טפסים מודפסים באותיות זערוריות ו…האמנתי למוכרת. לא חשדתי, שהאמון בה עלול לעלות לי ביוקר.
כעבור חודש ושלושה ימים (זה חשוב, כי ניתן לבטל את ההצטרפות לויזה בתוך חודש!) קבלתי מכתב ראשון מחברת ויזה ובו מצאתי את ההודעה הקצרה הבאה:
הודעה לכרטיס המסתיים ב-2803: לא בוצעו עסקות החודש.
 לתשומת ליבך, בגין מתנת הצטרפות לכרטיס מועדון הינך מחויב/ת בהחזקת הכרטיס למשך 24 חודשים לפחות ממועד הנפקת הכרטיס ושממוצע הרכישות החודשי בכרטיס יעמוד על 1000 ש"ח או על 5 רכישות בחודש בממוצע במהלך התקופה האמורה. במידה ולא תעמוד בתנאים אלו יחויב חשבונך בשווי התווים בסך 420 ש"ח (כולל התו הראשון).
כלומר אני צריך לשלם הרבה הרבה יותר מערך ה"מתנה" של התלושים שאין להם כל ערך בשבילי.
אכן, מתנה!
ועכשיו מתחילה דרך הייסורים שכל חבר מועדון צריך, כנראה לעבור. התקשרתי בטלפון אל ויזה והתייבשתי. אז גיליתי שאפשר לפקסס ושלחתי מכתב מפורט, המסביר שאינני רוצה שום מתנה בהם. בקיצור, הטעו אותי. הייתי מנומס ולא כתבתי שרימו אותי.
למחרת התקשרה מוקדנית מטעם ויזה, שמעה את נימוקיי והבטיחה לבטל את הכרטיס ולשלוח אלי מעטפה מיוחדת להחזרת הכרטיס ועימו את ה"מתנה" – התלושים. רשמתי לעצמי נקודות לחברת ויזה. הבטיחה, אז מה?
המעטפה לא הגיעה. הפעם התחכמתי ושלחתי מיד פקס לכתובת הפלא, שממנה משיבים. אבל, כמאמר הבדיחה "הילד גדל, הפלא נשאר". במקרה זה הפלא לא נשאר. שום תשובה. כלום.
מיהרתי לאתר האינטרנט המשוכלל ושם מצאתי שבמועד הקרוב מחכה לי חיוב של 610 ₪. בערך כפליים ממחיר החולצה.
זאת מתנה!
הצעד הבא היה ביקור בבנק. ביטלתי את הוראת הקבע לחברת ויזה.
שודדים, אני מחכה למכתב מעורך הדין שלהם. ואתם, גולשיי היקרים, ראו, הוזהרתם!

עדכון:

אחרי שביטלתי את הוראת הקבע בבנק, לא התקשר אלי עורך דין מטעם ויזה. התקשרה מוקדנית נחמדה והודיעה לי חגיגית שכרטיס האשראי המיותר – בוטל. הצעתי לה לשלם בעד החולצה בכל דרך שויזה תבחר.

התפתחות
ח"כ איתן כבל הגיש הצעת חוק בעניין מועדוני לקוחות.

משהו לסיום
נפל לידי הספר "יש לי בלעדיות" מאת העתונאי ירמי עמיר. מצאה חן בעיני כותרת המשנה: ":עתונאי זה לא מקצוע, זה מצב נפשי".

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • Corinna InHebrew Hasofferett  On 16 בינואר 2012 at 3:42

    מזעזע כמה שזה "כלב נושך אדם".

  • benziv  On 13 בינואר 2012 at 17:08

    יש חלקים נםלאים שאסור להכחיד אותם והם החלקים התמימים, אלה שמתפתים. צריך לשמור עליהם גם אם העונש הוא כספי. אם אתה ואני עדיין תמימים מספיק כדי להיות מרומים, אז סימן שאנחנו צעירים.

    • יאיר דקל  On 13 בינואר 2012 at 19:34

      בגילי המתקדם להיחשב צעיר – זאת מחמאה גדולה.
      בגילי המתקדם להיות מרומה – זה לא כבוד גדול…

  • דוד שליט  On 13 בינואר 2012 at 9:49

    שונא מתנות והנחות, יחיה. אני רק שומע את ההצעות להצטרף, ובא לי לשרוף את המועדון. הוט וסלקום וכל היתר, בעידן הצרכנות הזה, כולם מועדונים כובלים, ואנחנו צרככנים שבויים שלא מצליחים לתפוס אותם בטלפון. לדעתי, פיתוי הלקוח בנקודת המכירה עם המועדונים יש בו חוסר תום לב, ולא הייתי שולל תביעה ייצוגית. נסה גם את http://www.netek.co.il, נכתב עליהם טובות בנושא סיוע לצרכנים

    • יאיר דקל  On 13 בינואר 2012 at 11:00

      קראתי גם ביקורות על נתק ואינני בטוח שהודעה שלהם לספק הכושל הינה אפקטיבית יותר מאשר הודעה מצידי.
      לגבי ויזה, אני מנסה לעשות את הפעולה בעצמי.

  • אחת העם  On 13 בינואר 2012 at 8:06

    כל הכבוד יאיר על כך שאתה מודה באנושיותך -שהרי רק אנשים עשויים לשמש כמושא נחשק למיני הרמאים והנוכלים שמציפים את עולמנו.
    גם לי קורה שאני נופלת קורבן למעשי רמאות אבל נדמה לי שלא תמיד אני מבחינה ודווקא ביותר חמורים שבהם …

תגובה

