חדשות: מרגול או פיגוע

ישבנו בבית הקפה השכונתי ויוסי תקף אותי (נציג התקשורת ליד השולחן): "אני לא שומע יותר רדיו ולא קורא עתון. טלויזיה אני פותח רק בחדשות של שמונה בערב. די, נמאס לשמוע על מרגלית צנעני. זמרת נחקרת, אז מה?"
שמואל ישב מעבר לשולחן ולא פצה פה. רק הנהן.
אני ניסיתי, בקול רפה, להסביר את הכללים – הצורך של התקשורת בקוראים/מאזינים/צופים ולכן הקהל הוא שמכוון את אמצעי התקשורת. "אתם המאזינים, אתם רוצים לשמוע את החדשות הללו ואתם אוהבים רכילות. טוב, לא שניכם – אמרתי. אבל הציבור הרחב רוצה סיפורים והתקשורת מספקת אותם".
ראיתי שחברי אינם מקבלים את ההסבר שלי.
לפנות ערב טלפון. יוסי על הקו: "אתה זוכר שאמרתי לך שאני לא רוצה לשמוע יותר על מרגול?"
– כן.
– "אז אני רוצה לשמוע על מרגול. זה הרבה יותר טוב מאשר לשמוע על הפיגועים"…
השיחה התקיימה כאשר עדיין לא היו ידועים כל פרטי האירוע, מספר ההרוגים והנפגעים.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אחת העם  On 19 באוגוסט 2011 at 6:10

    אני מרשה לעצמי להסתייג קצת מהיקפו של הוויכוח שהוצג לנו , באשר הוא מייצג לדעתי תופעה קצת יותר רחבה ושלפיה כל אדם נתפס לפעמים בראייה חלקית מידי של הנתונים: כולנו חיים לעיתים במצבים שבהם משאלותינו מתגשמות ,אבל שלא בטובתנו – ובכך כולנו כמו אותה זקנה בסיפור הידוע "על דג הזהב ושלוש המשאלות".
    ובכל מקרה – אשתמש גם בהזדמנות זאת כדי לחזור ולציין את מה שלצערנו כה מובן מאליו והוא כי שוב הוכח שאנחנו כאן וכעת -כמו יושבים על עברי פי פחת ומן הראוי שלא נשלה את עצמנו ולא נקבל אפילו רגע של שלוה ,כדבר מובן מאליו.

    • מרים  On 19 באוגוסט 2011 at 7:52

      שאול, כולנו אמורים "לעשות" עם המידע על הפיגוע – לדעת מה קורה.
      הסיפור בפוסט ניסה להציג את התגובות השונות לחדשות וגם את העובדה שאמצעי התקשורת הולכים אחרי הציבור ככלב אחרי אדונו ומציעים את המעניין (רכילות) לפני החשוב (מדיניות, כלכלה, רווחה).

      • שאול סלע  On 19 באוגוסט 2011 at 19:59

        מרים

        דווקא בן כספית עשה תשובה

        מתברר שאי סגירת כביש ;12 הביאה למפגש בן האחיות ובעליהן לבין רוצחיהם

        במהלך "מסיבת העיתונאים" נהרג לוחם ימ"מ

        http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/272/549.html?hp=1&cat=479&loc=6

  • יאיר דקל  On 18 באוגוסט 2011 at 21:25

    אין לי פתרון. רק סיפור על תגובות של אנשים.

  • שאול סלע  On 18 באוגוסט 2011 at 20:48

    מאידך

    סביר שליברמן מעדיף לשמוע על פיגוע ולא על מחאה חברתית

    מה אני אמור לעשות עם האינפורמציה על הפיגוע ?

    לא לצאת מהבית ?
    לתמוך במלחמת לבנון 2 ?

תגובה

