שיחת טלפון שלא התקיימה*

(הצעה למפעל הפיס)

הלו, יאיר? מדברת אראלה ממפעל הפיס…
כן (מופתע)?

זכית ב…
אבל אני לא קונה פיס…
אָה…אֶה…
אני לא קונה פיס כבר יותר מארבעים שנה. את יודעת בכמה זכיתי בגלל זה?…
מכיוון שבצד השני של הקו לא עשו חשבון, בררתי שכרטיס פיס עולה מ-29 עד 100 ש"ח. כלומר ב-2,000 שבועות חסכתי 58 אלף ש"ח באי-קניית הכרטיס הזול ועד 200 אלף ש"ח באי-קניית הכרטיס היקר. כרטיס אחד לשבוע.
אני מציע למפעל הפיס לפרסם במודעותיו את השיחה הזאת. מה יש? על קופסאות הסיגריות כתוב "העישון מזיק לבריאות", אז מפעל הפיס יכול לפרסם שהוא מפתה את הקונים בחלומות באספמיא.
את השיחה שלא היתה כתבתי כשקראתי ידיעה שולית על תחרות קקטוס הזהב, שנערכת מדי שנה על-ידי איגוד חברות הפרסום והתקיימה בשבוע שעבר בהילטון בתל אביב. 

מודעה אחרי הזכיה


____________
 *) הסיסמא "אראלה תתקשרי" זכתה בפרס זהב.

   אימרה (בלי קשר לפיס)

אהבה זה אידיאלי. נישואין זה ריאלי. ומי שמבלבל ביניהם – בא על עונשו…

 

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • יאיר דקל  On 31 במאי 2011 at 11:34

    לאדם באוהל, אתחיל בשאלה המסקרנת: אראלה היא נציגת מפעל הפיס שמתקשרת לזוכים בהגרלות ומודיעה להם על כך. היא מככבת בפרסומות ברדיו ובטלויזיה וקשה להימלט מהג'ינגלים שלה. אשריך שאתה פטור מפרסומות.
    אשר לחסכון של הכסף – זה עניין של אופי אישי. לדעתי, מי שמתאפק מלקנות פיס ומעישון סיגריות, קרוב לוודאי שהוא גם חסכן. זו תכונה חיובית בלי קשר לפיס.
    לאחת העם, סיפור אישי. כאשר התחלתי בעבודתי העתונאית לפני הרבה שנים, אחת הכתבות הראשונות שהכנתי היתה על זוכים בפיס. אז השמות פורסמו ברבים. בין היתר, ריאיינתי סבל בשוק שזכה בכסף רב. חלומו היה לפתוח מסעדה. הרושם שלי, וזה רושם בלבד, שזאת תהיה דרכו לבזבז את הכסף. מאז, עקבתי אחרי פרסומים רבים על אנשים שהזכיה בפיס גרמה להם נזק.
    צדקת. הישארי אחת העם…

  • האדם באוהל  On 30 במאי 2011 at 23:34

    יאיר!
    חשבונך לוקה בחסר. את הכספים שחסכת ודאי היית משקיע באפיק חיסכון נושא ריבית שהיה מגדיל את השקעתך פי כמה וכמה. כך היה בעבר. איני בטוח שלאחר הרפורמות שהיו בשוק ההון בשנים האחרונות היית שומר על הערך הריאלי של כספך.ואולי אראלה רוצה להגיד לך שכיום הדרך היחידה לשמור על חסכונותיך היא להשקיע במפעל הפיס.
    אגב, יאיר ו"אחת העם", אולי תספרו לי מי זו אראלה? החושים שלי אינם קולטים פרסומות. האם אני מפסיד משהו?

  • אחת העם  On 30 במאי 2011 at 18:41

    סליחה אבל תגובתי לאראלה שונה מאוד משלך . אראלה ?! נכון שעניין השם של המתקשרת היה יכול להיות מקרי אבל מי לנו יערוב שהשם לא נבחר בכוונת מכוון? אצלי ,מכל מקום הסיסמה הזאת פועלת בדיוק באופן הפוך: בכל פעם שאני נאלצת לשמוע אותה מהדהד בראשי הביטוי הקודר והעגמומי כל כך : "ניצחו אראלים את מצוקים …" ואז אני חשה בדחף חזק להימלט מאראלה ולקוות שהיא לא תתקשר אלי ותמיט עלי צרה- כי הרי אין כמעט צרה גדולה יותר מאשר התעשרות פתע! כיום, אני מצליחה בדרך כלל למשול בכל המוני הצובאים על פתחי ומבקשים תרומות – אבל אם אראלה הייתה שועה אלי ומעיפה לכיווני אפילו בחינם -כרטיס פיס שיגרוף זכייה גדולה , אין ספק שהייתי מתקשה להמשיך ולחיות כאחת העם!

תגובה

