אני לא עניין ציבורי

פעם נסעתי ליריד הספר בתל אביב. אחרי כן הגשתי תלונה למשרד התחבורה (למפקח על התעבורה בדרכים). זה היה ביולי 2008. השבוע קבלתי תשובה מלשכת היועצת המשפטית של משרד המשפטים. כשלוש שנים לקח להם להודיע לי לקונית "ההליכים המשפטיים נגד הנאשם בוטלו מחוסר עניין לציבור". 
נעלבתי. לא בשמי. בשם הציבור.
את תחילתו של הסיפור כתבתי בפוסט קווים ללא מטרה (פורסם 6.9.2008) ואחזור על עיקרי הדברים:
במוצאי שבת התכוונתי לסייר ביריד הספרים בתל אביב. כדי לחסוך עצבים (חניה), כסף (דלק) ולזכות בנוחיות, החלטתי לנסוע באוטובוס ובכך גם לתרום לאיכות הסביבה. הצצתי באתר של חברת "קווים" ולא ראיתי שבמוצאי שבת יש שינוי בתוואי האוטובוס. ליתר בטחון, התקשרתי למוקד של החברה (פעמיים!) ושתי מוקדניות שונות הבטיחו לי שאין שינוי בקו. אז הבטיחו.
עמדתי בתחנה, התייאשתי, חזרתי למכונית והגעתי ליריד הספרים המשובח של אותה שנה. 
אינני לקוח קבוע של חברת "קווים", וגם קודמתה, "דן", לא זכתה לתת לי שירות במשך הרבה שנים. לפיכך, הגשתי את התלונה למשרד התחבורה בשמם של אנשים שכן נזקקים לאוטובוס. בקיצור: הציבור.
הוזמנתי למשרד למסור עדות ושם חזרתי בעל פה על כל מה ששלחתי בכתב, חתמתי ואישרתי והמתנתי והמתנתי והמתנתי והמתנתי להזמנה להעיד בבית המשפט על התרשלותה של חברת האוטובוסים.
התשובה הגיעה השבוע: ביטול מוחלט. 
משרד התחבורה, מסתבר, מזלזל בציבור. אם בתלונה בעניין קווי אוטובוס אינו מצליח לטפל, איך ינהל את הרכבת הכושלת?

 הגדרה 
פסימיסט רואה קושי בהזדמנות.
אופטימיסט רואה הזדמנות בקושי!

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • יאיר דקל  On 28 במאי 2011 at 21:46

    לרני – כתבתי על משרד התחבורה.
    לאתי – תודה.
    ציפי – לצערי, אינני אופטימיסט. אני ריאליסט. אבל לא התייאשתי.
    אחת העם – אינני מאמין שבלוגים ישפיעו על השלטון (אם זה משרד התחבורה ואם חברת הדואר), אבל אני מאמין שבלוגים משפיעים על הקוראים ואם ירבו הקוראים השומרים על זכויותיהם – נגיע למצב טוב יותר.

  • רני  On 28 במאי 2011 at 14:28

    אתם חושבים שעכשיו יש בעיות תחבורה? התבוננו על קו הרקיע. בכל מקום, תל-אביב, ר"ג, פ"ת, חולון, בת ים וכ"ו כ"ו קמים מגדלים היכן שכבר יש כבישים קיימים פקוקים. האופניים שמביאים הנוכלים השוטים לת"א כבר גזלו נתיבי נסיעה ורק ירעו את המצב. כמה אופניים + אדם אחד ניתן להסיע על כביש וכמה אנשים ניתן להסיע ברכב ציבורי. אין כמו אופניים לגזול נתיבי תנועה.מה יהיה? יהיה רע ואח"כ יהיה רע מאוד. מה לעשות בישראל כץ אם אכתוב אמחק.

  • benziv  On 28 במאי 2011 at 13:40

    יפה עשית שכתבת, ויפה עשית שרשמת בבלוג.
    אולי עכשיו יהיה עניין לציבור?

  • ציפי  On 28 במאי 2011 at 12:44

    אתה כנראה עדיין אופטימסט.
    עדיין לא התייאשת ואתה כותב על זה.

    עם כל הגאונים במדינתנו אנחנו לא מסוגלים לבנות מערכת תחבורה ציבורית טובה .

    בגלל חוסר היכולת הזו, מענישים אותנו על כי בוחרים אנחנו לסמוך על המכונית הפרטית שלנו.

  • אחת העם  On 28 במאי 2011 at 11:46

    תודה מקרב לב [כאוב ומורתח!] על סיפור שמראה לי שגם ב-2011 וגם בענייני דואר צפוי גם לי כנראה שאתאכזב מתגובת ה"דאולה". והמעשה שלי מתחיל בכך שהגיע אלי פתק שלפיו אני צריכה ללקט צרור דואר מהסניף . אני חושדת ש"האדם יגיע למאדים"(או לנוגה) עוד לפני שפתקים שכאלה יוצאו כליל מהמחזור – אבל הפתק כבר הגיע וכשהתבוננתי בו מצאתי שסניף הדואר ייפתח בשמונה בבוקר וכך אוכל לקחת את הצרור הנחוץ וכנראה גם להפסיק "לקטר". להפסיק? האומנם?
    ומעשה שהיה כך היה : כשהגעתי לדואר התברר לי שהכתובת שעל הכרטיס שבידי הטעתה אותי ופשוט איננה נכונה,כי הדואר ייפתח רק בתשע! כמובן שמייד אמרתי כמה פרקי תהלים כדי להודות להלל ולשבח על כך שכבר בתשע ייפתח הסניף שכן מה הייתי עושה אילו הייתה ה"דאולה" מחליטה שרק בעשר וחצי ואפילו לא דקה לפני כן ייפתח אותו סניף נערג?!
    כיליתי את ענייני שם וחזרתי לביתי אך כתבתי תלונה לחברת הדואר כי אני חושבת שמאחר ופתק ההזמנה עדיין בידי* ושם מתנוססת השעה שמונה – מגיע לי לקבל מהם פיצוי של שכ"ע לשעה וזאת לפי החישוב הצנוע של שכר מינימום ;וכך למרות שכידוע לכל בר בי רב – הרי הקפה ששתיתי כדי "להעביר את הזמן" מבלי להתפוצץ מזעם עלה לי אפילו יותר משכ"ע לשעה לפי שכר מינימום !
    * ואכן כדאי לדעת : אם מבקשים יפה אפשר לקבל בחזרה את הפתק כדי להשתמש בו לצורך בירורים !

תגובה

