רמאים וגנבים

בשבוע אחד קרו לנו שתי הפתעות. עיון חטוף בחשבון הכבלים גילה שאנחנו משלמים כמאה ש"ח לחודש יותר מכפי ששילמנו בעבר. מבט מהיר על חשבון הסלולרי גילה הוצאה מוזרה של 40 ש"ח.
על מה ולמה?
טלפון לחברת הכבלים העלה על הקו את המוקדנית הנחמדה מורן ("מצוות שלי") והיא הסבירה שאנחנו משלמים בעד ערוצי בריאות ואגו, נוסף לחבילה הרגילה.
בירור בין כל בני הבית (שניים, בסך הכל) הבהיר את העובדות הבאות:
איש מאיתנו אינו יודע על קיומם של ערוצי בריאות ואגו.

איש מאיתנו לא צפה מעולם בערוצי בריאות ואגו.
איש מאיתנו לא הזמין את ה"חבילה" הזאת.
מורן היתה אדיבה להודיע שהיא מסירה מיד את שני הערוצים ה"יתומים" מן העיסקה שלנו. להחזיר את הכסף ששילמנו? – זה לא בסמכותה. נדמה לי שזה לא בסמכותו של אף אחד בחברת הוט להחזיר כסף שנגזל במרמה.
ועכשיו, אנחנו יכולים לפנות לבית המשפט, להצטייד בעצבים חזקים, זמן פנוי ואולי גם עורך דין (יקר). מן הצד השני, החברות הגדולות מעסיקות עורכי דין קבועים, "ריטיינר", שיושבים דרך קבע בהיכל המשפט ומכים שוק על ירך מי שמעז להתמודד איתן.
האם נוכל לקבל את ההקלטה של השיחה, שבה "הזמנו" את הערוצים הללו? אפילו לא שאלנו.
זכרתי ידיעה שקראתי לפני ימים לא רבים. לקוח של חברת סלקום התלונן שחייבו אותו על שירות שלא הזמין. הוא ביקש לקבל את ההקלטה והחברה סירבה בתוקף.
אין לי ספק, שהיועץ (ה"ריטיינר") המציא לחברת סלקום נימוקים משפטיים מדוע היא איננה צריכה להמציא את ההקלטה ללקוח ש"הזמין" שירות שלא רצה בו. הידיעה הזאת ריפתה את ידינו במו"מ הקצרצר עם הוט. אבל הזכירה לי שגם עם סלקום יש לי עניין.
בחשבון  האחרון גיליתי חיוב בן 40 ש"ח על שירות לא מוכר. התקשרתי כוכבית 123 ומוקדנית נחמדה (הן תמיד סימפטיות) האירה לי איך בעזרת זכוכית מגדלת אוכל לקרוא בחשבונית באותיות קטנות את שמו של הספק שנתן לי את השירות הלא מוכר. שניים-שלושה טלפונים והגעתי אל אותה חברת עלומת שם וכאן הבהירה לי המוקדנית (הנחמדה!) שהזמנתי אצלם שירות: לברר מה האיי-קיו שלי…
תאמינו לי שהאיי-קיו שלי מספיק גבוה כדי לא להתקשר לשום חברה ולהזמין בירור מסוג זה.
אני בטוח שסלקום תודיע לי שאיננה אחראית, שמישהו הצליח לשים יד על הסלולרי שלי והזמין שירות שלא עלה על דעתי שהוא קיים. אז מי אחראי?
פעם היו גנבים צריכים להתגנב בחשכת הלילה לבית כדי לגנוב. היום החשבונית מגיעה בדואר והכסף זורם מחשבון הבנק. הגנבים והרמאים הרבה יותר מתוחכמים והכסף הקטן שלי מממן רווחים של חברות גדולות.

נ. ב. שווי השוק של חברת הוט – 4.7 מיליארד ש"ח. שווי השוק של חברת סלקום – 10.7 מיליארד ש"ח.

מעוניינים לקבל הודעה אוטומטית על רשומה חדשה? ציינו את הדוא"ל שלכם בסעיף "שירות מנויים באימייל" (סוג של  RSS) למעלה מצד ימין.

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • מתן בק  On 1 באוגוסט 2011 at 17:45

    גם לי זה קרה סלקום גנבו לי את כל הכסף הבטיחו לי שיקחו כהוראת קבע ובסוף לקחו הכל במכה וכל פעם הוסיפו לחוב שלי אליהם סכום נוסף!!!! טעות להיכנס לסלקום מי שבסלקום ורכש מהם מכשיר הוא עשה את הטעות של חייו!!!

  • יאיר דקל  On 19 במאי 2011 at 19:58

    לבן זיו – רבים רבים נופלים בפחן של החברות הגדולות. זה לא עושה את הכעס שלי קטן יותר.
    לשלומית – כתבתי שאין לי כוח לצאת למאבק באדירים הללו. אני מאמין שיש לי סיכוי קלוש בלבד. מה לעשות…
    למפריח השממות – הגזמת. אם עשקו אותך פעם או פעמיים, מילא. אבל אם הנבזות חוזרת, כדאי שתשקול את צעדיך. אני, למשל, מחכה שהחברות החדשות יתחילו לפעול. אז המצב מאד ישתנה והשמנים יתחילו לדאוג למשמניהם.
    לאחת העם – האימרה האמריקנית צודקת. אנחנו נבדוק יותר בעיון את החשבונות ולא רק את השורה האחרונה, גם את האותיות הננסיות.

  • מיקי  On 19 במאי 2011 at 19:06

    יאיר, אתה יכול לדעת כמה אתה חשוב לחברת הסלולר לפי הידיעה היום בדה מרקר:
    http://www.themarker.com/consumer/1.643801

  • benziv  On 19 במאי 2011 at 17:32

    לא תאמין, יש לנו סיפור דומה… המשך יבוא…

  • שלומית לוי  On 19 במאי 2011 at 12:43

    אתה צריך לבקש את ההקלטה. חבר שלי עם סיפור דומה מאד דרש לקבל את ההקלטה . אחרי בירורים נאלצו לומקר לו שהם לא מוצאים את ההקלטה. הוא הבהיר שבלי הקלטה הוא ניגש לבית משפט – וראה זה פלא: "חובו" בוטל לאלתר.

    אז כן, יש להתעקש על זה. ואל תתן להם לרפות ידיך.
    בנוסף, יש בית דין לתביעות קטנות. נדמה לי עד 15000 ש"ח, סביר להניח שאתה נופל בתחוןם הזה.
    שם אסור לך להביא עו"ד. אתה מייצג את עצמך.
    תאמין לי, לא תצטרך להגיע למשפט אבל אם כן אתה לא היחיד. השופט יאזין לך, ישאל שאלות מנחות, יעזור לך – ותראה שיהיה בסדר.
    חוץ מתחושת העוול זו בעיני גם אזרחות טובה.

    בהצלחה:)

  • מפריח השממות  On 19 במאי 2011 at 10:04

    אני מנוי של חברת פלאפון, וגם אצלם העניינים עובדים כך.
    אני מחוייב מדי חודש על מגוון שירותים (GPS, שירים להורדה, ספקי תוכן למיניהם) שאין לי מושג בכלל איך להזמין או להשתמש בהם.
    כשכבר עונה לי המוקדנית, הפחות סימפטית במקרה של פלאפון, היא מתעקשת שהזמנתי את השטויות האלה ("הרי זה מודפס בחשבונית שחור על גבי לבן") וכשאני מתעקש שאני לא רמאי ולא שקרן היא מסבירה שכנראה מישהו לקח לי את המכשיר והזמין את השירותים ללא ידיעתי. מה שאפשר לעשות זה לחסום את האפשרות להזמין את השירותים האלה.

  • אחת העם  On 19 במאי 2011 at 9:12

    השתלשלות העניינים שהבאת מוכיחה שוב בעליל שאוי להם למי שחושבים שניתן לסמוך בעיניים עצומות על נותני שירותים , בין אם הם שלטוניים כמו הממשלה או העיריות ודומיהן או שהם ארגונים מסחריים עתירי כוח.
    אכן, אין מנוס מהצורך לעיין בקפדנות באותיות הקטנות של דפי החשבון. ולטעמי אין גם מנוס מלשקול הגשה של תביעות – אם לא בבית משפט רגיל, על כל המרתיע הכרוך בכך- לפחות בבית דין לתביעות קטנות. ולי אישית נראה שכשאדם בטוח בצדקתו -אל לא להירתע מלפנות לעורכי דין -כי כמו ששמעתי פעם בארה"ב :
    "הקויוט ששכחת אתמול -עוד יחזור מחר עם כל החברים שלו".

תגובה

