אני לא גרופי של גרופון

הדיון התקיים הפעם בקפהנטו שבפינת ארלוזורוב ואבן גבירול. "אני קונה בקופונים ומקבל הנחות של אפילו חמישים אחוז", הניח שמשון הכרזה על השולחן.
"איך?" – הגיב יוסי בפליאה. זה עתה סיפר בגאווה, שהוא קונה תלושי הנחה לסופרמרקט באגודת קשישי תל אביב ומגיע ל-15% הנחה. פתאום יש הנחה שהוא לא שמע עליה.

רק זה חסר לנו

שמשון הגיב להנחתה: "שמעתם על גרופון? אני מקבל מיילים עם הצעות לקנות. כל פעם מוצר אחר. אם זה נראה לי ולאשתי, אנחנו קונים. ככה, הולכים למסעדות בחצי מחיר. לא כדאי?"
יוסי הביט בו בעין עקומה: "כדאי לך לקנות בחצי מחיר משהו שאתה לא צריך?"
"כן, ככה אני קונה תלושים למסעדות טובות, שאני אוהב".
"טוב, יודעים שאתה מכור למבצעים. יש מבצע, אתה קונה. אפילו סיפרת שאשתך אסרה עליך לקנות חולצה במבצע בזיל הזול, כי יש לך כמה בארון שעדיין לא לבשת"…
השניים מדברים והשלישי שותק ורושם.
בשלב זה נזכרתי בעתונאי לא-חובב-מציאות. עמדנו יחד בתור לשלם, כשהיינו באיזה סיור לפני שנים. הוצאתי את פנקס הצ'קים ורשמתי במהירות את הסכום. ידידי, עתונאי מעתון הג'רוזלם פוסט, שלף גם הוא את ארנקו והחל לספור שטרות. נדמה לי שהיו אלה לירות.
"אין לך פנקס צ'קים?" – שאלתי את האיש, שגילו כפול מגילי.
"אינני רוצה צ'קים. התחושה היא שאתה לא משלם. סתם חותם. לא מרגישים. כאשר אתה מוציא כסף וסופר את השטרות, אתה מרגיש שאתה משלם".
זכרתי את הלקח שלימד אותי ידידי. היום זה קל יותר – יש כרטיס פלסטיק ואפשר לשלם במחשב. לא צריך לחשוב, רק להקליק את המספרים.
שמשון לא נכנע: "בכל זאת אני משלם חצי מחיר" ויוסי מיהר להגיב: "אתה לא מרגיש, שלמעשה אתה משלם ביוקר".
לפני שבועות ספורים פורסם כי חברת גרופון העולמית קנתה את החברה הישראלית גרופר בעשרות מיליוני שקלים. אנשי גרופר אומרים, כי האתר מכר 150 אלף שוברים של בתי עסק בתחום הלייף סטייל וחסך ללקוחות 13.5 מיליון ש"ח. כך הנחתום מעיד על עיסקתו.

אנשי גרופון חשבו שהמחיר ראוי. כנראה שהפיתוי לקנות בהנחה גדולה מביא רווחים ראויים לחברה המשווקת. אני, בכל אופן, לא גרופי של גרופון.

 

למעוניינים לקבל הודעה אוטומטית על רשומה חדשה: נא לציין את הדוא"ל שלכם בסעיף "שירות מנויים באימייל" (סוג של  RSS) למעלה מצד ימין.

 

סגור להשארת עקבות, אבל ניתן לפרסם תגובה.

תגובות

  • שמשון  ביום 29 באפריל 2011 בשעה 13:02

    יאיר, תיארת היטב את פגישתנו. אני רוצה להוסיף סיפור שסיפרתי בבית הקפה והוא נוגע לעידוד מכירות תוך הטעיית הצרכן.
    בעבר, ראיתי מודעות של רשת חנויות אופטיקה, שמציעות משקפיים עם עדשות מולטיפוקל ב-1500 ש"ח. מחיר נאה לכל הדיעות. באתי לחנות, מדדו, מדדו ואמרו לי: "המשקפיים שלך אינם כלולים במבצע".
    שאלתי למה?
    השיבו: "המבצע כולל עדשות עם שיוף עד 0.5 ושלך זקוקות לשיוף של 0.6"
    שאלתי: כמה עולות עדשות לא במבצע?
    השיבו: "3500 ש"ח"…
    אני בטוח, שאילו נזקקתי לעדשות דקות יותר, נגיד שיוף 0.4, היו אומרים לי שהמבצע נגמר ב-0.3. העיקר למשוך אותי להיכנס לחנות.

  • אחת העם  ביום 29 באפריל 2011 בשעה 7:12

    "הרבה מהמכות מגיעות בימינו מ…מקה."
    מ"מקה"? כן, מאותה אמריקה, המדינה הפדרטיבית שהעולם רואה בה כיום משהו שהוא מעין רומא העתיקה או מכה מ"מכה ומדינה" , כמובן.
    למרבה הצער הנביא מיכה עם הסיסמה הידועה שנקבעה בזמנו לתלמידים בביה"ס הריאלי – "והצנע לכת" איננו זוכה לפופולריות ניכרת למרות שכיום אפשר למצוא לא מעט הוכחות מחקריות לפסוק כמו פסוק י"ז במשלי ט"ו…
    ועל כך אפשר אולי לומר כי האבות הפוריטניים אכלו בוסר ושיני הבנים של ימינו תקהינה כשסין – הולכת ומתחזקת!!

תגובה