הביקור של נציגינו בלוב

ח"כים מישראל עם קדאפי

 היום, לוב בכותרות: "קדאפי טובח באזרחיו". מה היה אתמול?
הלכתי אל אתרי תקשורת ומצאתי כי בסוף אפריל אשתקד – טרם מלאה שנה מאז – ביקרו בלוב חברי כנסת ישראלים, נציגינו, ונפגשו עם השליט הבלתי מעורער, מועמר קדאפי.
דיווח הארץ: "משלחת של חברי כנסת ואנשי ציבור ערבים-ישראלים נפגשו הערב (25.4.01) עם שליט לוב, מועמר קדאפי. ח"כ טאלב א-סאנע, שהשתתף בפגישה, הגדיר אותה כ'נהדרת'.
"קדאפי תקף בחריפות את המדינות הערביות, שמקיימות קשר עם ישראל ויצא נגד יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן), ש'מבקר את ישראל ותוקף אותה ולמחרת מחבק את הישראלים'. המנהיג הלובי הבטיח כי פלסטין תשוחרר בדור הזה או בדור הבא.

"קדאפי חזר והזכיר, כי בזמנו הציע שם למדינה אחת דו לאומית – 'אסראטין', שילוב בין ישראל ופלסטין. הוא אף הצהיר שאינו מתכוון להכיר במדינה הפלסטינית, אם תוכרז בגבולות 67'.
"ח"כ טאלב א-סאנע, אמר כי הכיבוש הישראלי יסתיים כפי שהסתיים הכיבוש האיטלקי בלוב וכי מדיניות ההתנחלויות מרוקנת מתוכן את פתרון שתי מדינות לשני עמים.
"אתמול, לפני שעלה למטוס בעמאן, אמר ח"כ אחמד טיבי כי 'הביקור שלנו בלוב הוא היסטורי, והפגישה עם המנהיג קדאפי חשובה'".
עד כאן ציטוט מן הידיעה של ג'קי חורי ויהונתן ליס
בהארץ.
 
כעבור יומיים דיווח מעריב על דיון סוער בכנסת: " הח"כים אחמד טיבי וטאלב א-סאנע, ששבו היום מהביקור, ניצלו נאומים בני דקה במליאה כדי לדווח על פגישתם עם שליט לוב מועמר קדאפי, ובתגובה תקפו אותם חברי כנסת מהימין".
"אמר ח"כ א-סאנע: 'אין יותר טבעי מאשר שאנחנו הערבים נבקר בלוב, שיש לנו את אותו לאום, אותה תרבות, אותה היסטוריה ואותה שפה… מה שאמר קדאפי בביקור, שאין להם בעיה עם היהודים אלא עם הציונות…
בעקבות חילופי הדברים הקשים ביקש ח"כ אחמד טיבי למסור הודעה אישית בה אמר כי הוא גאה על ההזמנה לבקר בלוב ועל המפגש עם קדאפי. הוא דחה את הביקורת על הנסיעה ואמר: 'אתם יודעים כמה חברי כנסת פנו אלי כדי שאסדר להם נסיעה למרוקו או לוב?'
ח"כ טיבי דחה אתמול את הקריאות בימין להעניש את הח"כים הערבים על הנסיעה ואמר כי מדובר ב'קריאות קנטרניות שמבקשות להצר את צעדי הח"כים הערבים ולהשאיר אותנו במרחב הצר של הגזענות בישראל. אך אנו נחושים לפרוץ למרחב רחב יותר במקביל למאבק האזרחי שלנו בישראל'.
"יושב ראש הכנסת, ראובן ריבלין, הבהיר שעל פי החוק הישראלי לוב אינה מוגדרת כמדינת אויב, אך מתח ביקורת על חברי הכנסת הערבים משום שאלה לא ביקשו אישור לנסיעתם מוועדת האתיקה, למרות שממשלת לוב היא זו שמימנה את הביקור".
עד כאן הדיווח של אריק בנדר במעריב

קישור לכתבה ב ערוץ 2:

מודעות פרסומת
Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • יאיר דקל  On 25 בפברואר 2011 at 11:48

    אינני חושב שחברי הכנסת שביקרו בלוב, אצל השליט ה"בלתי מעורער" קדאפי, קראו את הפוסט שלי. אבל הם מצאו לנכון להביע צער על הצעד שעשו.
    הנה הקישור להארץ היום: http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1217305.html

  • אורי  On 23 בפברואר 2011 at 11:36

    מסכים עם הכל, חוץ ממשפט אחד: "השליט הבלתי מעורער, מועמר קדאפי"…
    הרי כבר מהיום שעלה לשלטון היה ברור שהוא מעורער…

  • רני  On 23 בפברואר 2011 at 0:57

    מי זה הרוזנברג הזה? מהיכן נפל ומאיזה מקום הוא מיצייץ? כולם החל מסין וכלה בכל מדינות ערב, אירן וערב הסעודית התחבקו עם דרום אפריקה וסחרו עמה ביסודיות. כמו ישראל זה היה מעשה חוקי למהדרין. מי לא התחבק, מחבק ויתחבק עם תורכיה מדכאת הכורדים, מדוע אתה או אטתם נטפלים לישראל. אידי אמין היה חביב חצי עולם ונשאר חביב הערבים, בייחוד סעודיה, פינושה? הקהילה הפלשתינית בצילה הייתה תומכת ראשית של פינושה והתנגדה לאינדה כך גם מדינות ערב, לישראל לא היה קשר מיחד עם פינושה. האיטי? איזה יחסים היו בכלל לישראל עם פפה דוק ואנשיו? מי לא מתחבק עם האיטי אחרי פפה דוק מה יש לך נגד האיטי?

    יואב אתה קורה עיתון? מאז ומעולם לערבי מוסלמי מותר להרוג ערבי מוסלמי. הנה: מתי והיכן ראית מדיה ערבית מוסלמית מגנה את הרציחות באירן או בסוריה או בלבנון. גדאפי הגזים אז ערבים ומוסלמים מגנים אותו, זה מקרה נדיר.

    הלטינית זה כך !!!
    sic transit gloria mundi
    מהיכן ה "S" בסוף?

    לבועז וליואב. לבנון פתחה במלחמה נגד ישראל, כך לפי דברי נצראללה עצמו. כתומאה מתו אנשים גם הרבה אזרחים, בשני הצדדים. אם לבנון חתזור על שטות זו הרבה לבנונים והרבה ישראלים ימותו. החמאס במלחמה מתמדת עם ישראל, כאשר מדי פעם מופיעה המילה הערבית "הודנה" שרק שייכים מוסלמיים בעלי הכשרה דתית מיוחדת, גדעון לוי ושוקן יודעים את פירושה המדויק. במלחמה בכל מלחמה מתים אנשים, אני מניח שבועז ויואב מעולם לא שמעו אמת מפליאה זו – שבמלחמה נהרגים אזרחים. אז כך, מאז שהקוף הראשון יצא לקרב מול הקוף השני זו מלחמה, כך היא מבין המתים בה גם הרבה אזרחים, נזכיר 20 מיליון ברוסיה במ"ע 2 כמסםפר הזה בערך בסין, כמה מיליונים ביפן, עם או בלי הירושימה, ומספרים דומים בכל אירופה כולל גרמניה. כנ"ל במלחמת עירק אירן ובמלחמות ביוגוסלביה לשעבר. כרגע החמאס מנהל מלחמה אמיתית, ירי בישראלים בכדי להרוג אותם, אולי עבור שניכם ירי לשם שעשוע על ברווזים מפח בקרקס ועל יהודים במערב הנגב לא נחשבים כמלחמה. החוק הבין לאומי חושב שזו מלחמה. בכל מקרה באם החמאס ימשיך בכך הרבה אזרחים ישראלים ואחרים ימותו.

    דרד בלא"ד ספר את כל הדפלומטים הלובים כולם בכל העולם לא החסיר ולו אחד ויודע בדיוק את דעתם ומעשיהם. אז בלשון ים תיכונית תזזזז על מה שהוא אומר.

    • רוזנברג  On 23 בפברואר 2011 at 7:34

      סליחה, אתה צודק
      ישראל לא התטיינה בחסר וברית עם ד"א, לא שיתפה עמה פעולה בתחום הגרעין, ופרס לא ביקש למכור להם פצצות. ישראל לא מכרה "עוזים" לפפה דוק, אידי אמין לא עשה קורס צניחה וזכה לסיוע צבאי ואזרחי נרחב.
      ישראל לא במלחמה עם החמאס משום שאין מדינה כזו. ישראל האי הריבון בפועל בשטחים – במידה רבה בעזה גם – וכל השאר סתם ranting.

  • דרור בל"ד  On 22 בפברואר 2011 at 23:32

    שלום רב.
    אתמול, 21 בפברואר, בתוכנית הכל דיבורים, רשת ב', ראיין ירון דקל את ג'מאל זחאלקה בדיוק בעניינים אלו. אם יורשה לי לפרסם, אשמח לשלוח לכאן את תמליל השיחה כולה. (ירון דקל ייצג אותך נאמנה).
    לעניין הזכרת חה"כ הערבים, גם נגד זה יוצא זחאלקה. הוא מדגיש כי כמו אצל היהודים, יש תפיסות פוליטיות שונות גם בין המפלגות הפלסטיניות וגם בקרב מחרימי הבחירות.

    הנה מה שעלה מהרהורי ליבי למשמע הטבח בלוב:
    לא במקרה הידיעה על עריקתם של הטייסים הלובים שסירבו להפציץ אוכלוסייה אזרחית נפקדה מהשיח הציבורי. עוד לא תמו שבעת ימי האבל עליהם הכריז בן אליעזר, וקרדוואי – מנהיג האחים המוסלמים – נואם לפני מליוני המפגינים ומשגר הבטחות לשחרור עזה הנצורה. יום לאחר מכן מתיר אותו איסלמיסט פונדמנטליסטי קיצוני (אנטישמי?) זה את דמו של רוצח ההמונים קדאפי – מי שלימים יקבל מקלט מדיני בישראל, רק בישראל, (בהמלצת דן חלוץ – גם הוא בקדימה), כאשר כל הדיפלומטים הלוביים בכל העולם כולו קוראים, מתחננים, בפני העולם כולו לעצור את הטבח ולהעמיד את טובח ההמונים למשפט בבית הדין בהאג.

    דין אהוד ברק כדין קדאפי.

    • יאיר דקל  On 23 בפברואר 2011 at 11:39

      דרור, שלח את הקישור לראיון של ח"כ זחאלקה. לידיעת הגולשים.

      • דרור בל"ד  On 23 בפברואר 2011 at 22:55

        http://www.iba.org.il/media/
        לחפש שידורים מוקלטים של רשת ב', לגשת לתכנית הכל דיבורים – ירון דקל מתאריך 21 לפברואר. אם אינני טועה התכנית נשארת עד שבוע לכל היותר, ואז נעלמת (או שאני לא יודע היכן לחפש).
        הראיון עם זחאלקה מייד בתחילת התכנית, לאחר פתיח של ירון דקל הדומה מאד לרשימה שלך

  • מוטי סגרון  On 22 בפברואר 2011 at 18:19

    יואב, אם כך תוקם מיד ועדת חקירה לחקור! ומהר! איך ישראל קשורה למה שקורה בלוב? ואיך אתה משווה בין אנשים חמושים בטילים במצב של מלחמה נגדנו,בעזה ובלבנון להתקוממות עממית
    אנחנו אשמים. איך לא ידענו?

  • מוטי סגרון  On 22 בפברואר 2011 at 18:13

    נחמדים החכי"ם הערבים והתמהוניים בארץ הקוראים לעצמם משום מה
    שמאל.
    למה?
    הטבח בלוב לא מחייב הפגנה בכיכר? גינוישיק באו"ם
    כלום?

  • בועז  On 22 בפברואר 2011 at 17:28

    יואב, כל אחד וה"טבח" שלו, למה שארה"ב (ונאטו) ש"טבחו" ברבבות בעירק ובאפגניסטאן לא תפגש עם הטובח מירושלים?

  • יאיר דקל  On 22 בפברואר 2011 at 17:07

    אתי, הביקור לא היה מגוחך. אולי היום הוא נראה כך ולכן יש משמעות לאיזכור שלו ולציטוט הדברים שנאמרו אז.
    ומכאן לרוזנברג: הדברים שציטטתי בבלוג הם הדברים שהיו בשני האתרים שהבאתי. בכוונה ציינתי את הקישורים כדי שגם אתה תוכל לראות שלא ערכתי וקיצרתי. לא חיפשתי מקורות נוספים.
    אשר לפרשנות לביקור של חברי הכנסת – כל אחד יכול לפרש כרצונו.

    • רוזנברג  On 22 בפברואר 2011 at 22:28

      אז הקטעים שהבאת לקויים אף הם.
      ומכך שכל אחד יכול לפרש כרצונו, לא עולה שאין משמעות לפעולתך. והרי על כך כתבתי, ולא על פרשנות זו או אחרת של הדברים.

  • benziv  On 22 בפברואר 2011 at 13:14

    שכחתי מהביקור המגוחך הזה…
    תודה שהזכרת.

    • אחת העם  On 22 בפברואר 2011 at 14:51

      כמה נפלא להיזכר באותה אימפריה קדמונית שראשיה היותר חכמים התרפקו על הים התיכון וכינוהו "הים שלנו"!
      וכמה חשוב לזכור אי אלה לקחים מהמאה העשרים שכבר מפרידות בינינו לבינה כתריסר שנים. במאה העשרים ניתנו לעולם הזדמנויות רבות להבין ולהפנים שקצרים הם החיים עלי אדמות ומה שנכבש שלשום יכול להיקרא שלי ושלנו אבל עלול להגיע לסיום נמהר ממש מחר ואפילו לא מחרתיים.
      ומעל לכל אלה מתלטפות לי באוזניים כרגע מילים שנחצבו באימפריה הנ"ל ומתאימות לעוד אירוע שמתרחש היום- sic transit gloria mundis

  • רוזנברג  On 22 בפברואר 2011 at 11:06

    נאומו של טיבי בלוב היה מכובד ואף זכה לחיבוק דב מפי כמה אוהבי חרות ידועים בימין הישראלי כמו בד"י ובכנסת גם. הוא דיבר על הצורך בחירות המחשבה, על חשיבות האקדמיה ומחקר, על הצורך למצוא האשם למחסור בזוכי פרס נובל ערבים, ועוד. לא בדיוק הרושם העולה מהציטוטים הסלקטיביים שלך.
    יש משהו נבזי בעצם הציטוט. ישראל היהודית התחבקה עם משטר האפרטהייד, תורכים מדכאי כורדים, אידי אמין, פינושה, וכל מצורע אחר שהיה מעוניין מהאיטי ועד בכלל.
    ההיתממות בתגובה ליואב משונה. כאילו אין משמעות לפעולת הציטוט וההבאה לבלוג כך, כאן, עכשיו, וכיו"ב. (ואל תעלב – אבל נו באמת. למדת בישיבה? כי חוכמעס כאלה מחוצה לה נדירות למדי…)

  • יאיר דקל  On 22 בפברואר 2011 at 10:29

    ליואב,
    אינני מבין את תגובתך. הבאתי ציטוטים מן הדיווח על ביקורם של הח"כים בלוב. לא הבעתי דיעה ולא הבאתי תגובות של חברי כנסת יהודים על הביקור בלוב.

  • יואב  On 22 בפברואר 2011 at 10:20

    אני בזמנו ראיתי דיווח שלא רק חברי סנאט אלא ממש שרת החוץ האמריקנית נפגשה עם ראש הממשלה הישראלי! ואותו ראש ממשלה טבח ביותר מ-1,000 אזרחים במלחמת לבנון השניה וב-800 תושבי עזה לא חמושים ב"עופרת יצוקה".

    חיפשתי ולא מצאתי שום זעזוע בתקשורת הישראלית או בבלוגוספירה. מסקנה: לטבוח בערבים חפים מפשע זה איום ונורא – רק אם אתה לובש גלאביה ירוקה.

תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: