הפרסומות: איך הם יודעים לסדר אותי?

הנסיעה בפקקי תל אביב מעצבנת כל נהג, כולל אותי. כמו כל עם ישראל  אני מחפש ברדיו מנוס ממצוקתי ומדלג מתחנה לתחנה לפי מצב רוחי ומצב התוכניות. מכוניות עומדות מאחורי, לפני ומצדדי – ואני העומד. ברדיו מתחילות הפרסומות. מיד אני מקיש על הלחצן השני ברדיו הישן שלי כדי לעבור לתחנה המתחרה, לשמוע תוכנית אחרת. ומה? הפתעה – פרסומת!
טוב, לחצן שלישי מביא אותי לתחנה מתחרה. ושם? הפתעה – יש פרסומת!
אז אני מנסה את הלחצן הרביעי ו… הפתעה, יש פרסומת! תחנה מתחרה, אמרתי?  
בקיצור, התחנה היחידה שאינה בקליקה היא קול המוסיקה. לתחנה זו יש מעט מאזינים. מובחרים, אבל מעט, ולכן גם הפרסומות נעדרות.
תוך כדי עמידה בפקק נזכרתי שיש רשות הגבלים עסקיים. לפי החוק, אסור לגופים עסקיים לתאם פעולות באופן הפוגע בצרכן. אני הצרכן הנפגע משתי תחנות ברשות השידור הציבורית, מגל"ץ הצה"לית ומ-FM103
הפרטית. איך, לכל הרוחות, מצליחות ארבע תחנות לשדר פרסומות בדיוק באותה דקה וכל פעם לחזור ולשדר פרסומות בתיאום מופלא – בשעות שונות ובימי השבוע. הפרסומות – כמו שעון יפני – מפריעות לי בדיוק באותו זמן.
רונית קן, תפעלי לפני שאת פורשת בזמן הקרוב.

שיחתך חשובה לנו
בוודאי זה קרה גם לכם, לא רק לי.
אני מתקשר לבנק, קופת חולים או סניף של איזה חברה גדולה ומקדמת את פני מוסיקת מעליות. אחרי שניות אחדות נשמע קול הפונה אלי בהודעה: " שיחתך חשובה לנו, סליחה על ההמתנה, תודה על הסבלנות".
מכיוון שאני לא חדש בארץ, הסיסמא שנשמעה כל כך יפה לפני שנים, כשהיתה חדשה, הפכה מאוסה. שיחתי חשובה לכם, אז מדוע לא משיב לי מוקדן או מוקדנית? מדוע אני צריך לשמוע פעם אחר פעם אחר פעם אחר פעם, ששיחתי חשובה לכם?
צבועים מגעילים. אך, כמה טוב היה אילו לא נזקקתי לשירותיכם…

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • misha30792  On 15 במאי 2011 at 22:28

    אחלה פוסט!

  • avivamishmari  On 4 בינואר 2011 at 9:06

    אני חושבת שברדיו פשוט מחלקים את השעה לנתחים – יש חדשות כל שעה עגולה, במחצית השעה יש מבזק, וביניהם, בתוך כל חצי שעה, מכניסים נגיד 2 מקבצי פרסומות. כיוון שמשתדלים שהמרווחים יהיו אחידים, זה יוצא שהפרסומות משודרות בערך (בערך!) אותו הדבר בכל התחנות.

    • יאיר דקל  On 4 בינואר 2011 at 17:12

      אביבה, דברייך הגיוניים, אבל הנסיון שלי שונה. יותר מדי פעמים לא ברבעי שעות עגולות נפלתי על פרסומות בארבע תחנות רדיו לפחות. זה קצת יותר ממקרי.

  • אחת העם  On 4 בינואר 2011 at 5:29

    ארשה לעצמי להוסיף רק תיקון קטנטן ,אם אפשר : גם ב"קול המוסיקה" כבר משודרות לא מעט פרסומות. אומנם -כשחלקן- פרסומות מוסוות כחומר מערכתי – וכשהוא מעין הכרח בל יגונה: במסגרת תוכניות שחושפות את אירועי פסטיבל זה או אחר , יש מלל מקדים ולא מעט טפיחה עצמית על שכם וגו'.
    מכל מקום ,הבעיה העיקרית של הפרסומות איננה ברדיו/במכונית – כשאז ניתן בכ"ז לכוון לתחנה אחרת ולקוות לטוב – או, להפעיל תקליטור/ים: הבעיה היא בישיבה מול הטלוויזיה ושם הרי ישנם זמנים שבהם אכן אין עצה….

  • אסתי  On 3 בינואר 2011 at 23:01

    וואלה
    ועדת חקירה בנושא הפרסומות המתואמות – ועכשיו!

תגובה

