מעשה במנוי על עיתון

אותי זה מרגיז.
אני מנוי על ידיעות אחרונות. מנוי ותיק ומשלם 114 ש"ח לחודש בעד העיתון בצירוף מגזין פנאי פלוס.
מועד החידוש מתקרב ומן העיתון הודיעו לי (כחוק) שמועד הסיום מתקרב. השבתי במייל, כי אני מוכן להאריך את המנוי לשנה נוספת באותם תנאים. פשוט וקל.
ההמשך היה קצת שונה מן הרגיל. התקשרה מוקדנית בעלת קול צעיר ונוכחות נעימה והודיעה לי שהיא מוכנה להאריך את המנוי לשנה נוספת, אבל במחיר של 134 ש"ח.
מכיוון שהשנה המדד כמעט לא עלה וההתייקרות הזאת נראתה לי בלתי סבירה, הודעתי שאני רוצה לשקול את המשך הידידות שלי עם העיתון. לפיכך, אני מבקש להפסיק את המנוי בבוא המועד.
כאן, התגלה מכשול נוסף ביחסים. המוקדנית הודיעה לי, שבהתאם לנהלים של ידיעות אחרונות, אינני יכול להודיע עכשיו על הפסקת המנוי. אני צריך לחכות עד סמוך למועד הסיום.
מוקדנית יקרה, מדוע אני צריך לנהוג לפי הנהלים של העיתון?
אחרי שהתפלאתי קצרות, הודעתי למוקדנית חד משמעית: אני מבקש שידיעות אחרונות יתנהג לפי הנהלים של יאיר דקל. אני מודיע לכם כעת על הפסקת המנוי. אינני משלם בעד העיתון אחרי המועד.
נדמה לי שידיעות אחרונות לא לבד. גם חברות הסלולר, ספקי הטלוויזיה וגורמים גדולים אחרים נוהגים בנו, כאילו אנחנו צריכים לרקוד לפי החליל שלהם. אני לא.
סוף טוב
ידיעות אחרונות נכנע וקבלת את "נהלי יאיר דקל". העיתון יסופק לי במשך שנה נוספת במחיר הישן.

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • יאיר דקל  On 23 בנובמבר 2010 at 22:06

    תודה למגיבים.
    אינני גיבור גדול, אבל אני יודע שהחוק מחייב היום את נותני השירות להודיע על סיום תקופת המנוי. זה חוק חדש ומונע בעד החברות להתחמק ולהעלות מחיר אוטומטית כאשר המנוי מסתיים.
    שנית, היום אפשר להודיע לחברות כרטיסי האשראי להפסיק לשלם תשלומים על שירות נמשך (ארנונה, חשמל, מנוי לעיתון).
    אני גם יודע שחברות השירותים, המצויידות ביועצים משפטיים, רואי חשבון ויח"צנים, עושות הכל כדי להטעות את הצרכן ולגבות עוד קצת ועוד קצת.
    המידע הזה חיזק אותי במאבק ולא רק בידיעות אחרונות.
    אני מפרסם את הדברים כדי לעודד אחרים לא לוותר.

  • מני  On 23 בנובמבר 2010 at 21:33

    שלום יאיר, מגיב כאן לראשונה.

    רציתי להוסיף שמנסיוני, נתקלת במקרה הזה בעוד תופעה נפוצה בקרב נותני שרותי המנוי למיניהם: עיתונים, חברות סלולר, טלפוניה, אנטרנט, טלוויזיה וכד'. זוהי תופעת המחיר המדורג: מדרגת "פראיירים" ומטה. כלומר, כאשר תבוא לחדש מנוי כלשהו יציעו לך את המחיר הגבוה יותר, כזה שבהתמקחות קלה יסכימו להפחית אותו, מתוך הנחה שיהיו לקוחות תמימים ו/או עדינים שלא יתמקחו, שאז, החברה (והמוכרן, שמקבל עמלה) ירוויחו. אם תתמקח – בייחוד אם ערכת סקר שוק לפני כן – המחיר יירד. אם תתמקח בנוקשות ו/או תדרוש להתנתק, סביר להניח שהמחיר ירד עוד. ממש "מסחרה". להתרשמותי התופעה נפוצה כמעט באופן "גורף" בקרב נותני שרות כנ"ל.

    מעבר לכך, נותני שרות ששולחים גם חשבונית חודשית בד"כ לא יתקשרו להודיע על התנאים (המחיר) החדשים. בד"כ, בחשבוניות האחרונות לתקופת המבצע תהיה הודעה, באותיות קטנות, על כך שהמבצע עומד להסתיים ואחריו, המחיר יעלה. ואז, בתום תקופת המבצע המחיר קופץ למחיר מוגזם בד"כ. הרבה לקוחות לא קוראים את האותיות הקטנות ולא בודקים את החיובים והחברות מרוויחות מכך.

    שתי התופעות האילו מעצבנות מאד אבל, אולי אין מה להלין – התנהגות החברות מתאימה את עצמה להתנהגות הלקוחות ולמנטליות הישראלית.

  • אורי  On 23 בנובמבר 2010 at 20:13

    ברוך בואך למועדון, יאיר. כשניסיתי להפסיק מנוי לטלויזיה בכלים נאלצתי לסבול דחיות חוזרות ונישנות מהמוקדניות, טכנאים שפתאום נזכרו שיש להם משהו יותר דחוף לעשות וכיוצא באלה דחיות וסחבות שונות ומשונות. רק אחרי שאיימתי שאעביר את הנושא לטיפול תקשורתי, פתאום נפל שם למישהו האסימון.

    במדינת ישראל אתה שבוי של נותן השירות שלך עד שאתה נאלץ לנקוט באמצעי כוחני. רצון טוב אין כאן מצידו. ועל כך יעידו אנשים שביקשו לסגור חשבון בבנק אחד כדי לעבור לאחר, להתנתק משירותי מפעיל סלולארי וכן הלאה. בהרבה מאוד מקרים התגובה היא של אי-כבוד לבקשת ההתנתקות ושל נדנודים וסחבת שמטרתם להתיש את הלקוח ולהשאירו כמנוי בכל מחיר.

  • חגי  On 23 בנובמבר 2010 at 18:36

    אתה צודק לחלוטין. יש ספר בשם "שיבוש התרבות" שמנסה להיות מדריך שימושי להתמודדות עם עולם תאגידי שמכתיב לנו את סדר היום. אחד מהדברים שהספר מתייחס אליו הוא בדיוק לסיטואציות הללו, בהם התאגיד מצפה שאתה תרקוד לפי החליל שלו. ישר כוח.

  • benziv  On 23 בנובמבר 2010 at 15:24

    מאחלת לך הצלחה!
    אני איתך!

תגובה

