מי אוהב מכוניות שחורות

ידיד שלי, איש בשנות השמונים, שיש לו נכס פה ונכס שם והוא משייט במכונית גדולה בין מרפאת קופת חולים ובין רופא פרטי כדי לטפל בתחלואיו, קנה לפני זמן לא רב מכונית חדשה. גדולה, שחורה, מהודרת. עבר חודש אחד והמכונית, פוף, נגנבה.

רוצים כזאת?

הביטוח סיפק מיד מכונית חלופית ותוך זמן קצר נכנס צ'ק מתאים לחשבון הבנק.
האיש, שמתגורר לבדו והוא נמוך ממני בראש וגם שומר היטב על הגיזרה, בקיצור – רבע עוף – בא אלי: "אני לא צריך מכונית כל כך גדולה. החלטתי לקנות אחת קטנה. כזאת שתתאים למידותיי הפיזיות ולא לממדי הכספיים. וחוץ מזה – אני לא רוצה מכונית שחורה. מכונית שחורה זאת יוהרה"…
זמן קצר לאחר מכן באה אלי בת משפחתי, מרובת ילדים, להתייעץ: אני צריכה להחליף את המכונית ובשוּק המשומשות יש רק מעט בנות ששה מקומות. נסענו, חיפשנו, בדקנו ומצאנו משהו בהחלט נאה.
בשמחה קנתה את האוטו, אבל היתה לה תלונה: "כל כך חבל שהמכונית שחורה"…
אתמול שוחחתי על הנושא עם לוס אנג'לס, הנציגות שלי בארצות הברית. התגובה שקבלתי היתה: "יש לי מכונית שחורה, ואמרו לי שהמשטרה עוצרת יותר מכוניות שחורות. שאלתי: למה? והסבירו לי ש'לנהגי מכוניות שחורות יש יותר נטיות עברייניות'"…
נדמה לי שאל השוטרים בארץ, המידע הזה טרם הגיע.

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • עפ  On 11 באוקטובר 2010 at 8:05

    מי אהב מכוניות שחורות? -הנרי פורד הראשון. בתשובה לעוזריו שיעצו לו לייצר מכוניות בצבעים שונים (ולא רק בשחור), נוכח הצלחות המתחרים, השיב: "אתם רשאים לייצר מכוניות בכל צבע ובלבד שיהיה שחור". פורד היה גם אנטישמי חולני וגם גזען. האם תכונותיו אלה השפיעו על צבע מכוניותיו? אני לא בטוח…

תגובה

