האזיקים של הסלולרי

לא הייתי מופתע, כאשר צלצל הטלפון וקול נעים הציע לי "לשדרג" את תוכנית הטלפון הסלולרי שלי. בעבר, נפלתי בפח ולמדתי ש"לשדרג" משמעו לשלם יותר. יש מין תחבולה כזאת שחברות הסלולר מתמחות בה.
הפעם לא הופתעתי, כי תוכנית הסלולר שלי עומדת לפני סיומה ובדרך כלל מציעים לי לשדרג, כאשר התוכנית עומדת להסתיים. עוד שלושה חודשים בלבד. ואז אהיה פטור מן האזיקים האלקטרוניים הללו. אבל בינתים סירבתי בנימוס. אני מוכן לשלם יותר במשך שלושה חודשים מאשר ליפול בפח למשך שנה וחצי – הסברתי לקול הנעים שמעבר לקו.
ואז יצאתי לשוק לחפש מציאות. אם בעוד שלושה חודשים אהיה חופשי ומאושר להחליף חברת טלפונים ומכיוון שהסלולרי שלי כבר הגיע זמנו, כדאי להתחיל לבדוק כמה עולה מכשיר חדש. התחלתי את הבירור עם הקול הנעים, שהציע לי "שידרוג": "כמה עולה מכשיר זול, שמדבר ושולח סמסים? אני לא צריך שיעשה שום פעולה נוספת". הקול מעבר לקו הציע תשלום חודשי, ש"כמעט לא תרגיש אותו".
מנוסה בהצעות מגונות, שאלתי מיד: "כמה זה עולה בתשלום אחד?"
1800" ש"ח" – היתה התשובה.
כאשר הזדמנתי לקניון השכונתי, פגשתי חנות של חברת סלולר מתחרה. היתה לי שיחה נעימה עם מוכר צעיר והשורה התחתונה: מכשיר סלולר פשוט יעלה 500 ש"ח. איזה הבדל!
זה נשמע מהמם. אבל בכך לא תם השיטוט שלי. נכנסתי לחנות פרטית לתיקון ומכירת סלולרים. "כמה עולה מכשיר?" – חזרתי על השאלה עם כל הפרטים המבוקשים.
"יש לי מכשיר במאתיים שקל. אבל אני מציע לך לקחת את הטוב יותר ב-300"…
חשבתי שאני הוזה. אבל אתמול פתחתי את הטלויזיה ובערוץ 10 הראו לי שזה השוק. התמימים משלמים לחברות העושק את מחיר התמימות. מי שבודק מחירים – יוצא נשכר.
אני מחכה למועד השחרור ואז אבדוק מה מציעים בחברות הסלולר כשלקוח לא אזוק אליהן.

Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • יאיר דקל  On 22 בספטמבר 2010 at 10:41

    לאיתי,
    המכשיר שלי עושה סימנים של יציאה מן השירות. התוכנית שלי מתקדמת באון לקראת סיום. אני מתכוון לחגוג את הסיום בדיון מחודש עם חברות הסלולר. בינתיים, למדתי שהמחירים ששילמתי מופקעים.
    שיעור חשוב, לא?

  • איתי  On 21 בספטמבר 2010 at 16:09

    לא הבנתי: למה בכלל אתה צריך מכשיר חדש? האם לא מספיקה תכנית (שיכולה להיות בחברה אחרת), אם זו נגמרת?

  • יאיר דקל  On 20 בספטמבר 2010 at 14:50

    תודה על התגובה החיובית כל כך.
    למיטב ידיעתי, אסור להתקשר לצורכי פרסומת בלי הסכמה של מקבל השיחה.
    לפיכך, פרסומאים מצאו דרך של הטעיה: מתקשרים והטלפון מצלצל פעם או פעמיים. הנמען אינו מספיק לענות ולכן הוא מתקשר לפי "החזר שיחה". כעת הוא מקבל פרסומת מוקלטת.
    הפרסומאי אינו עובר על החוק, כי הנמען הוא שהתקשר…

  • אחת העם  On 20 בספטמבר 2010 at 10:50

    כל הכבוד לך יאיר!

    מי ייתן ועוד שנים רבות תאיר מאורך להולכים באפלה,כבמערת אפלטון- וחושבים כי"ככה זה ואין מה לעשות".בהקשר לכך גם יכולתי להוסיף ולספר לך אירוע מצחיק שקרה לי לפני כמה דקות וממחיש עד כמה רעועה האבחנה במקומותינו בין פרסומת לפיתוי ,דמוי שידול.
    עניינית אני חושבת שבכלל היה צריך להגביל חוקית את האפשרות לדבר בטלפון אל לקוח מבלי לוודא לפני כן שהשיחה יכולה להיות לרצון גם ללקוח ולא רק לחברה המשווקת .
    (-)אחת העם

תגובה

