כך נראים מקורות זרים

אנחנו בוהים בחדשות בטלוויזיה והמגיש חוזר על המשפט המסתורי "לפי מקורות זרים". לפעמים הוא מחייך, לפעמים מגחך, לפעמים רציני. את המשפט הזה שומעים גם ברדיו ובוודאי קוראים בעתונים. כאשר מופיע שר ואומר בכובד ראש "לפי מקורות זרים" – אני מגחך. מה, הוא צוחק ממני?
בפרשת דובאי חזרו ה"מקורות הזרים" וכיכבו ללא הרף ונראה היה שישראל משתדלת בכל הכוח לפרסם שיידע כל העולם – "אנחנו עשינו" וזאת "לפי מקורות זרים"…
אז יש לי "מקורות זרים" ואני שמח להציג את הקישור. היום ראיתי בבלוג של דבורית שרגל: "אלוהים ישמור, איזה דברים שהאינדיפנדנט
 כותב בבוקר החג."
בהיותי סקרן,  מיהרתי אל הקישור של העיתון
ומצאתי שהאינדפנדנט יודע לספר שעתונאית ישראלית, ענת קם, נעצרה בחשד שהדליפה מסמכים מסווגים, שאותם צילמה בעת שירותה הצבאי.
המשכתי לגגל ומצאתי שרק אני, נאיבי שכמותי, לא ידעתי. הרשת כבר תוססת עם סיפורים ופרטים. כך, למשל, כותב יואב יצחק באתר של
ו : "ענת קם היא עיתונאית צעירה יחסית. במשך כשנתיים היא כותבת באתר וואלה. קודם לכן שירתה כחיילת במקום רגיש… ענת נחשבת לבחורה דעתנית ובעלת אידיאולוגיה מאוד ברורה. שמאל קיצוני… ענת נאלצה באחרונה להוריד מעט פרופיל. עסוקה, מן הסתם, בעניינים בוערים יותר".
לא היה לי קשה למצוא את כתובתה. נושאי כתיבתה באתר וואלה אינם קשורים בבטחון.
כל האמור לעיל פורסם בחו"ל או באתרים שונים באינטרנט בארץ.
ברשת יש כותבים, שמבקשים לעורר דעת קהל למען ענת קם ורוצים להפוך אותה לסמל. מאידך, יש מי שמבקש להוריד פרופיל בפרשה הזאת.
אני מבקש משהו שונה – שיפחיתו את מספר צווי איסור הפרסום שמוציאים השכם והערב. א. מכיוון שאינני רוצה לחטוא בפרסום פרטים אסורים. ב. מכיוון שלצווי איסור הפרסום אין ערך רב.

לפני פחות משבועיים כתבתי פוסט מותר לי או אסור לי לפרסם בבלוג ולא ידעתי שהנושא נהיה עוד יותר אקטואלי.
 

 

סגור לפרסום תגובות והשארת עקבות.

תגובות

  • יאיר דקל  ביום 31 במרץ 2010 בשעה 8:21

    לא מה עשתה או לא עשתה ענת קם הוא נושא הפוסט הזה. הנושא הוא היד הקלה של איסורי פרסום על מידע שמתפרסם באינטרנט וב"מקורות זרים".
    מחמת רגישות הנושא, אני סוגר את התגובות.

  • ש.ע.  ביום 31 במרץ 2010 בשעה 2:56

    לי נראה יותר שהיא כרגע מנסה להפיל את התיק על הארץ ו/או על אורי בלאו (כאילו פיתה או הדיח אותה לדבר עבירה). זוהי כנראה העסקה שהיא מנסה לסגור. היא תלכלך על הארץ או על אורי בלאו והיא תצא בשן ועין.
    לא נראה שצא"פ קשור בעיניינים בטחוניים בכלל\ אלא בקומבינות ודילים לא דמוקרטיים.

  • יובל א.  ביום 31 במרץ 2010 בשעה 1:30

    אבל מהמעט שידוע נראה שמעשיה הופכים אותה למיני (?) דניאל אלסברג. מגיע לה פרס, ולא עונש.

  • שאול  ביום 31 במרץ 2010 בשעה 0:18

    מה שמדינת ישראל לא תעשה היא תצא רע

    הבחורה לא העבירה חומר מודיעיני לאוייב אלא הוציאה שלדים מהארון של המדינה. בעיני בנצי היא פושעת בעיני ובעיני אחרים היא גיבורה

  • בנצי  ביום 31 במרץ 2010 בשעה 0:06

    שמנסים לטעון כל מיני חברים של הגברת, אף אחד לא רודף אותה בגלל דעותיה או עבודתה העיתונאית. הבחורה צילמה כאלף מסמכים צבאיים מסווגים כשהיתה חיילת ועשתה איתם מה שעשתה. עושה רושם שיש סיבה ממש טובה להחזיק אותה במעצר. אשר לאיסור הפרסום, זה כבר סיפור מוזר.