הפצצה האירנית לא כל כך מאיימת

לאהוד ברק יש תכונה טובה ובה הוא עולה על פוליטיקאים אחרים. כשהוא כועס, הוא אומר מה שהוא חושב. או אולי סתם יש לו פליטות פה שמגלות את נסתרות לבו.
הכותרת הראשית של ידיעות אחרונות היום (17.9.2009), גרמה לי הקלה עצומה. "ברק: איראן איננה איום קיומי", כך נאמר שם.
הראיון המלא של נחום ברנע ושמעון שיפר עם "מר בטחון" יתפרסם מחר ואז נראה אם לא הקדמתי בתחושת הרווחה. בינתיים, קראתי בעיון את הפיסקה התומכת בכותרת: "בתשובה לשאלות על תוכנית הגרעין האיראנית אמר ברק: 'אני לא שייך לאלה הסבורים שאיראן מביאה את ישראל למצב קיומי. ישראל חזקה. אני לא רואה מישהו שיכול להציב נגדה איום קיומי. יחד עם זה, אני חושב שאיראן היא אתגר לישראל ולכל העולם'".
= = =
בכל פעם שעולה הנושא האיראני בכלל והפצצה בפרט, אני נתקל בפנים עגומות, בחששות ואף בפחד של ממש. לא מצאתי איש, שמתייחס באדישות לאיום של השמדת המדינה בפצצה אדירה אחת.
אין פלא. אחרי שנים, שבהן הזהירו אותנו בפני פצצת האטום ואחרי שהאזהרות הפכו לאיומים קונקרטיים עם רמזים שחיל האוויר מתכונן לצאת לתקיפת היטלר-אחמדינג'ד, הגיוני שעם ישראל בטראומה.
אם היה מישהו שהעז לטעון שהאיומים הללו מוגזמים ונעשים למטרות פוליטיקה ישראלית פנימית – הוא נחשד כהוזה או חסר דעה.
לא בדקתי מה אמר אהוד ברק בעבר ומתי, בנושאי האיום האיראני. אינני מחפש סתירות בדבריו.
די לי במה שאמר אתמול.
נזכרתי בדברים שפלט ברק בהזדמנויות אחרות. כך, בשנת 1998, לפני הבחירות לכנסת ה-15, ראיין העתונאי גדעון לוי את אהוד ברק ושאל מה היה עושה לוּ נולד פלסטיני. ברק ענה, כי "אם הייתי פלסטיני בגיל המתאים, הייתי נכנס בשלב מסוים לאחד מארגוני הטרור". אמירה כנה. האמנתי לו.
אמירה אחרת היתה לשר הבטחון לפני ימים אחדים, כשנשאל על ידי תלמיד תיכון מה עושה הממשלה כדי לשחרר את גלעד שליט. "אני מציע לכולם לחשוב עד הסוף על המשמעות של המהלך הזה. אני אומר שלא בכל מחיר ולא בכל מצב… אני מציע לעצמנו לא להתחיל לחשוב במושגים של התבכיינות, של איבוד חוט השדרה, של ספקנות לגבי הדרך"…
שוב אמירה לא פופולרית, לא מלוקקת. לא דברים שכתבו בשבילו אנשי יחסי ציבור.
כך, באמירות פתאומיות, מתגלה אהוד ברק אחר. לא פוליטיקאי. אמיתי.
שמחתי לקרוא את הדברים בידיעות אחרונות. אני מחכה לראיון המלא.

= = =

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התראיין הערב בערוץ הראשון ואמר שאין איום קיומי מצד איראן על ישראל. ישראל חזקה ותדע להגן על עצמה.

אישור ואישוש לדבריו של שר הבטחון.

= = =

עדכון: בראיון המלא לא נוסף דבר בעל משמעות. בכותרת הראשית צוטטה פיסקה אחת. בראיון המלא של אהוד היו שתי פסקאות…

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אזרח.  On 17 בספטמבר 2009 at 22:33

    שאמר ביום 17.2.09 ש.."ברק: נשק גרעיני איראני יהיה איום קיומי על מדינת ישראל".

    http://www.haaretz.com/hasite/spages/1064615.html
    "ברק והרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, אומרים דברים דומים בעניין איראן בפורומים שונים בשבועות האחרונים. גם בתוכנית העבודה של צה"ל לשנה הנוכחית מוזכרת תוכנית הגרעין האיראנית כאיום קיומי פוטנציאלי על ישראל. "

    אישית,אני מעדיף את ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי,שתמיד אמר : "אפרים הלוי: איראן לא מהווה איום קיומי"

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/914372.html

    אתה בטוח שביבי אמר שאירן אינה איום קיומי?

    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=787811&contrassID=1&subContrassID=0&sbSubContrassID=0

    בנימין נתניהו: השנה היא 1938 ואיראן היא גרמניה

    יכול להיות ויש כאן תזמון מתואם להרדים את אירן.

תגובה

