שיחתך חשובה לנו. אוי!

חברת נטויז'ן היא ספּק שולי שלי. היא מספּקת לי אתר דוא"ל קטן וכמעט לא שימושי. אני לקוח זניח של חברת נטויז'ן. בשבילה, אתר דוא"ל ללא שירותים נוספים, הוא לא מקור הכנסה. מכאן, שהיחסים בינינו די מרוחקים.
לפני מספר ימים קבלתי בתא הדוא"ל שלי את החשבונית של נטויז'ן. שמחתי – זה מגיע מהר, לא צריך נייר ובולים וחוסכים עצים ביערות הגשם. כל הכבוד על השירות. כנראה, פעם סימנתי "וי".
פתחתי בחדווה את ההודעה ו…תקלה: "אין לך רשות לפתוח את האתר".
זה קצת הרגיז והתקשרתי אל שירות הלקוחות של החברה. מיד החלה המוסיקה ללוות את זמן ההמתנה שלי, בצירוף ההתנצלות הידועה "סליחה על ההמתנה, תודה על הסבלנות".
טוב, סבלנות לא היתה לי, אבל ההודעה "שיחתך חשובה לנו" ממש העלתה את חמתי. וככל שגדל מספר ה"שיחתך חשובה לנו", כך הבנתי שאני כלל לא חשוב לחברה. לא רק לנטויז'ן. לכל חברה שמודיעה ש"שיחתך חשובה לנו" ולא טורחת להשיב.
המתנתי והמתנתי והמתנתי. חבל שלא הסתכלתי על השעון. בעבר גיליתי שיש הבדל בין השעון הזריז שלי ובין השעון האיטי של מוקדן החברה. חברה כלשהי, כשהמתנתי לדבר המעצבן שנקרא "שירות לקוחות".
בסופו של דבר, ענתה לי מוקדנית נעימת סבר והצליחה להוריד את מפלס הכעס. בשיחה חייכנית היא ניסתה לשנות את הקוד שלי ו… האתר לא עלה.
המוקדנית הנעימה הציעה להעביר אותי למישהו יותר בכיר, יותר מוסמך, עם מחשב בעל תוכנה אחרת, חזקה יותר. יופי. הסכמתי והמתנתי, והמתנתי, והמתנתי. לא נעים.
ההמתנה, לפעמים, משתלמת, ועל הקו עלתה מוקדנית אחרת. "לא, אני לא משירות לקוחות. בטעות העבירו אותך לעזרה טכנית" – היתה הבשורה.
נוּ, נטויז'ן – יש לכם מוקדניות טובות. גם זו היתה סימפטית, וניסתה וניסתה וניסתה, וכשלא הצליחה, נאלמתי דום וסגרתי.
אבל, אל ייאוש. המוקדנית השניה התקשרה ביוזמתה לברר מדוע נעלמתי. הסברתי שהסבלנות פקעה. ואז השיבה לי בניסוח הכל-כך-מוכר: "יש לנו עומס עצום…" השבתי לה בניסוח הכל-כך-מוכר: "שהנהלת החברה שלך תשקיע קצת יותר כסף ותוסיף מוקדנים. לא מעניין אותי כמה אתן עמוסות. אני מבקש שתעבירי את ההודעה לבוס שלך". "אעשה זאת" – אמרה.
אשרי המאמין.
טוב, כשהשיחה התמשכה והאתר סירב להיפתח למרות כל ההפצרות, הצעתי: "אולי תחזרו ותשלחו לי את החשבוניות בדואר, כמו בעבר?"
ההצעה מתקבלת על דעתה והיא מקליקה את הפרטים: "יאיר דקל, ת"ד…"
כאן מגיעה הפארסה לשיא: "המחשב לא מקבל את תיבת הדואר שלך. הוא דורש רחוב".
הנה, חברת תקשורת מודרנית, שעיסוקה במחשבים והיא אינה מסוגלת לשלוח לי את החשבוניות לתיבת הדואר! זו התיבה, שמשרתת אותי לפחות חמש-עשרה שנים ואין יום שנעדרים ממנה מכתבים.
כל מיני גופים ואנשים פרטיים מצליחים לרשום ככתובת את תיבת דואר וחברת נטויז'ן לא מצליחה.
השיחה הזאת היתה באמת חשובה לי. למדתי משהו חדש.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מוקדן  On 12 ביוני 2009 at 8:25

    לא יכולתי להתאפק ולא להגיב לגבי השירות של נטויז'ן. עבדתי כמוקדן בחברה גדולה שנותנת שירותים לציבור. היו לנו לקוחות, שנתנו ציונים טובים למוקדניות נורא נורא נחמדות, אבל הן לא ידעו כלום . אחר כך תיקנתי את כו-ו-ו-ו-ל הטעויות שלהן.
    אז הבנתי שני דברים: 1. כאשר בחור/בחורה נורא נחמדים אליך – צריך להיזהר. ייתכן שזאת הסוואה לחוסר מקצועיות. 2. זה שהלקוח מאד מרוצה מהשירות, זה לא אומר שהוא קיבל את מה שהוא צריך באמת.
    ואם יקרה משהו – לך תחפש את המוקדן, שכבר מזמן לא עובד בחברה.

  • יאיר דקל  On 2 ביוני 2009 at 21:53

    הדברים פורסמו ומיד התקשרה אלי נציגתה של חברת נטויז'ן. שמחתי שיש תגובה.
    בנושא אחד החכימה אותי: תקלה טכנית (ולא אפרט, אבל קבלתי את ההסבר) מנעה בעד רישום תיבת הדואר ככתובת למשלוח חשבונות.
    בנושא שני, הסכימה איתי נציגת החברה – לא צריך לתת ללקוח להמתין זמן כה רב.
    היא אפילו הסכימה שככל שרב יותר מספר "שיחתך חשובה לנו", כך הלקוח פחות נחשב.
    אבל הבטיחה להשתדל לקצר את זמן ההמתנה.
    אני אופטימי לגבי נטויז'ן וגם לגבי חברות אחרות.
    אם שמים לב למה שכותבים בבלוגים – זאת התחלה טובה.

  • יאיר דקל  On 2 ביוני 2009 at 15:38

    לציניקן,
    כן. זה הכעיס אותי ולכן כתבתי.
    אינני רוצה להשלים עם בנליות של זלזול.

  • ציניקן  On 2 ביוני 2009 at 13:10

    כל מה שכתבת נגוע בציניות ולעג מעוררים חימה.
    נסה לקרוא את מה שכתבת ללא המרירות והלעג ותמצא שאין כלום או ממש בדבריך והם שיא הבאנליות של חיי היום יום.
    פשוט תרשום "באסה לחיות זה מעצב, אז עדיף לעמוד מנגד וללעוג".

    אם הנימה הסרקסטית לא נעמה לך – הסק את המסקנות: היא נעימה לאיש.

תגובה

