עשה לי בית ספר (לנהיגה)

יש לי ידיד צעיר, נמרץ וגם קצר רוח. תמיד ממהר, תמיד צריך להספיק, ולפעמים גם חושב (לאחר מעשה).
ישבתי איתו לשיחת חולין בבית קפה תל אביבי ביום של שמש אביבית בעיצומו של חורף. בשבוע שעבר היתה סערת גשמים וסופת קור. היום – שמש נעימה ואנחנו חיפשנו מקום בצל עץ, כי בשמש חם מדי (החזאי אומר שמחר יהיה חמסין. באמצע פברואר!).
השיחה מתגלגלת מנושא לנושא וידידי אומר לפתע: "שמע מה שקרה לי אתמול. נהג אחד, כסוף שיער, זקן, עשה לי בית ספר".
"השעה היתה בערך שש לפנות ערב, נסעתי מהר, כמנהגי, ונתקעתי בפקק. מתאים לשעה. אמת, לא מיהרתי לשום מקום. אבל האדרנלין זורם והרגל על הדוושה ואני רוצה להאיץ ו… יש פקק.
"לפני מכונית קטנה, חדשה אפילו, ובתוכה איזה נהג זקן, נדיב במיוחד. בכל כיכר הוא עוצר ונותן לנהגים אחרים להיכנס לתור הארוך. צפרתי, צפרתי, כי אני רוצה להתקדם והוא – מגיע לצומת ונותן לכולם לחצות. כמה קיללתי אותו, אבל מה לעשות – שני טורים של מכוניות, צפופים, צפופים, ואני בפנים. לחוץ.
"ואז הברנש מפתיע. הוא מגיע לאיזו פינה, חותך לצד ומסמן לי לעקוף אותו. מיהרתי, עקפתי וכמובן נשארתי בפקק. כדי להרגיז אותי, הוא התקדם והגיע אלי בטור השני. וכך, לא יכולתי להיפרד מן האיש הזה. אני מתקדם בקצב של צב והוא לידי. הסתכלתי הצידה בכעס והוא הביט בי בחזרה וחייך. צחק עלי.
"המשכנו לנסוע והפקק קצת נפתח. חתכתי ימינה, חציתי שמאלה, עברתי מכונית או שתיים ואני מביט ימינה ו…הברנש הגיע גם הוא.
"בסופו של דבר הצלחתי לעקוף עוד מכונית איטית או שתיים ויצאתי מן הפקק. כועס.
"על עצמי כעסתי ואולי על הנהג האדיב הזה, שעשה לי בית ספר (לנהיגה)".
היתה לי תשובה לידידי חסר הסבלנות:
עם עליית הנאצים לשלטון, עזב את גרמניה פאול פרידמן. מומחה לרכב בעל מוניטין ומעמד, השאיר עבודה טובה וידידים גרמנים, שאמרו לו "אל תדאג, לא יקרה שום דבר. היטלר הוא סתם משוגע"…
פרידמן הגיע לארץ ובקושי מצא עבודה כשמאי רכב זוטר.
כעבור שנים אחדות, כשבתו עברה את הטסט וקבלה רשיון נהיגה, אמר אביה: "תנהגי תמיד כאילו כל הנהגים האחרים מטורפים".
היא נוהגת עשרות שנים ולא היתה לה אף תאונה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובה

