קווים ללא מטרה

מדברים שצריך לעודד את הציבור לנסוע בתחבורה ציבורית. אוטובוסים. מדברים. אז ניסיתי והתאכזבתי.
האם המפקח על התעבורה יעזור? ספק.
במוצאי שבת אחת קבעתי פגישה בתל אביב והחלטתי, באזרחות טובה וחסכונית, לנסוע באוטובוס. חברת קווים משרתת את האזור שלנו ולכן התקשרתי אל מוקד החברה כדי לוודא באיזה שעה מתחילים האוטובוסים לנסוע במוצאי שבתות מתחנת היציאה בלשכת הגיוס. המוקדנית האדיבה הסבירה לי שהאוטובוס יוצא מוקדם, לפני צאת השבת.
הלכתי אל תחנת האוטובוס הקרובה ונזכרתי שהמסלול הרגיל של אוטובוס מס' 55 עובר בשכונת חרדית. כיצד יעקוף את המכשול בשבת?
הגעתי אל התחנה, הצצתי בלוח הזמנים המסודר, שתלוי במקום ובו גם מפת הקו, ולא ראיתי שום
איזכור שיש שינוי במוצאי שבתות.
באמת, אין שינוי? התקשרתי שנית אל המוקד והמוקדנית הבטיחה לי בבטחון מוחלט שהאוטובוס יגיע גם לתחנה שאני עומד בה. עומד, עומד, עומד ושום כלי רכב ציבורי לא מגיע. הזמן עבר (לפי הלוח בתחנה) ואני חוזר ומתקשר אל המוקד. שוב מוקדנית אדיבה מבררת לי ומודיעה שהאוטובוס "שלי" כבר נמצא ברמת-גן. כלומר, אל התחנה שלי הוא לא יגיע…
חזרתי הביתה, לקחתי את המכונית שלי, שאין לה לוח נסיעות מסודר, ונסעתי. גם הגעתי
בזמן וגם מצאתי חניה.
האם זה הדבר היחיד הלקוי בחברת קווים, שזכתה במכרז, החליפה את חברת דן המושמצת, וגם זכתה בהרבה ביקורת ממשתמשים קבועים. הנה אחת התלונות, שנשלחה למפקח על התעבורה והגיעה אלי:
"לצורך ההדגמה אציג הנתונים המתייחסים לקו 56.
"קודם לכניסתה של חברת קווים, ידעו הנוסעים שתכיפות האוטובוסים היא כל חצי שעה ובשעות מסויימות כל 20 דקות, או אפילו פחות. לאחרונה משתנה לוח הזמנים חדשות לבקרים. רק לעתים רחוקות מצוי בידי הנהג לוח הזמנים המעודכן. ואילו לנוסעים לא נמסרת הודעה על שינוי לו"ז קודם לשינוי.
"מצב זה מאפשר לאוטובוסים להגיע לכל אחת מהתחנות במרווחי זמן משתנים ולעתים בהפרש של כמעט שעה(!), אולי מכיוון שהנהגים אינם מקפידים לצאת במועד מתחנות המוצא". בקיצור, מי שרוצה לנסוע באוטובוס עלול להמתין בתחנה אפילו שעה עד שיואילו לקחת אותו. איך אפשר לתכנן את הזמן בצורה כזאת?
את תלונתי שלי שלחתי לפני כחודשיים למפקח על התעבורה בדרכים במשרד התחבורה. אחרי ששלחתי עוד תזכורת, נמסר לי ממשרדו, כי "העתק מכתבך הועבר לחברת קווים". בעברית: "נו, נו, נו".
אחרי חוסר המעש הזה, אני ממתין לתשובת המפקח על התעבורה לתלונה החדשה, לגבי קו 56. היא, כנראה, לא תהיה שונה מן התשובה הראשונה.
בינתיים, אינני ממהר לתחנת אוטובוסים. הפקקים נוחים יותר במכוניתי הפרטית.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובה

