הסבא למד על בלון הליום

בימים אלה יתקיים יום הולדתה העשירי של נכדתי הבכורה, ובתי אומרת: "היית מאמין, שבעוד שנתיים תהיה בת-מצווה?"
הכותב משתאה, שהדבר לא עלה על דעתו. אכן בעוד שנתיים, בלי נדר.
נכדי, שתמיד מרחיב את מחשבותיו לעבר אופקים לא מיידיים, כולל עניין תחולת חייו של סבו, מתערב בשיחה: "סבא, אתה תהיה בבת מצווה שלה, נכון?"
נכדתי: "בטח שהוא יהיה, כי אם הוא לא יהיה – כל הבת מצווה לא תהיה שווה".
אני מרגיש שגלגלי מוחו של נכדי נעים, נעים, נעים, ואחר כך הוא מחשב ואומר: "אבל לי יהיה בר מצווה רק בעוד חמש שנים ועוד קצת. ואתה בטח תהיה אצלי גם. נכון, סבא? בטח שנכון! אתה תהיה אצלי גם. חסר לך!"
והוא ממשיך: "גם סבתא תהיה. לא, בעצם, לא תהיה ממש. אבל אני אשלח לה הזמנה בבלון הליום וההזמנה כבר תגיע אליה. אין בעיה. היא תהיה בטח בבר מצווה… זאת אומרת היא לא ממש תהיה, אבל היא תסתכל מלמעלה ותברך אותי כמו שאני מדליק לה נר בכל ערב שבת ומברך אותה בשבוע טוב".
…בבלון הליום! איך לא חשבתי על כך מקודם, כשהיו לי המון שאלות לסבתא שלו. כל מיני שאלות מכל מיני סוגים. גם דחופות ביותר. רציתי לשאול אותה – ולא ידעתי איך.
ועיני הכותב מלאו דמעות. למה? למה עזבת, סבתא, נכדים כאלה – גם אם רואה אותם מלמעלה, כמו שהם מאמינים.
אחרי הארוחה הלכנו בוקס, נכדי ואני. הוא רוצה להתאמן אתי, אחרי שלימדתי אותו כמה תכסיסים, שקניתי כשהייתי בקבוצת הבוקס-ילדים של "הפועל תל אביב" ועתידי היה מובטח כ"מוחמד עלי הלבן".
חדרתי את ההגנה שלו. הטעיתי אותו כשכיוונתי את האגרוף כאילו לבטן, ובאגרוף השני הכנסתי לו לסנטר. לא חזק. הוא אמר: "עשית לי בלון הליום. היד שלך עפה למעלה ולא כמו שחשבתי, שתרד למטה". אמר והכניס לי בלון (לא הליום) דרומה מהבטן. נוק אאוט עשה לי.
רק תראו כמה שימושים לבלון הליום למדתי ביום אחד.
שם הכותב "שמור במערכת", כפי שנהגנו לומר.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובה

