מה ששומעים מכאן

 הטלפון צלצל והאשה העבירה לי את השפופרת בחיוך – "רוצים למכור לך משהו". קול צעיר ונעים נשמע: "יאיר, מדברת ציפי מחברת שיווק ושיווק"..
"כן, מה את רוצה למכור לי?" – שאלתי.
"לא רוצה למכור. זכית בהגרלה"…
ברכתי אותה לשלום, איחלתי לה הצלחה עם לקוחות נוחים יותר ו…סגרתי את הטלפון. 
גם אני, כמו כולנו, אוהב מתנות. אבל אני יודע, כמו כולנו, שאין ארוחות חינם. גם אנשי "שיווק ושיווק" (שם בדוי) יודעים שאנחנו יודעים, ובכל זאת הם שולחים מוכרניות בעלות קול חינני להתקשר אלי ואליכם ולהציע "מתנה". כולנו יודעים שהמתנה הזאת תעלה כסף ובכל זאת מתפתים.
אם לא היינו מתפתים לשיחות הטלפון הללו, אולי היינו מבזבזים פחות על מוצרים שאיננו צריכים.
המוכרנית מ"שיווק ושיווק" הופתעה בוודאי מן הטון הנוזפני שלי בסיום השיחה. בסך הכל היא הציעה לי מתנה ואני דחיתי אותה, וגם כועס?
כן, כועס. אני לא אוהב שפורצים אלי הביתה. גם אם האימרה הבריטית "ביתו של אדם – מבצרו" איננה מדוייקת כל כך בישראל הברוטלית, בכל זאת אני לא אוהב שנכנסים אלי הביתה אנשים לא קרואים, שאני כלל לא מכיר.
נכון, הם לא פורצים את הדלת או שוברים את החלון, אבל הם נכנסים אלי באמצעות הטלפון, שצילצולו מטריד בדיוק כאשר אני צופה בתוכנית טלויזיה מעניינת (או קורא ספר מותח). אז צריך לקום מן הכורסא הנוחה, ללכת לחדר העבודה, להרים את השפופרת ולשמוע שזכיתי בהגרלה. אינני יודע מדוע המוכרנים למיניהם יודעים את מספר הטלפון הרזרבי, שאין לו שלוחות בבית. צריך ללכת לחדר העבודה כדי לענות.
בכל שיחת טלפון כזאת הקפדתי לבקש מן המוכרנית שתמחק את מספר הטלפון הזה מן הרשומות שלהם. אבל בכל פעם אני "זוכה" מחדש באיזה הגרלה מפתיעה. מפתיעה אותי.
מי שבכל זאת מתפתה למתנות "חינם" כדאי שיידע את סיפורה של משפחה, שפורסם בידיעות אחרונות לפני שבועות אחדים. המשפחה זכתה ב"מציאה" – ספה מתכווננת, שמחירה הרשום כ-24 אלף ש"ח והם יקבלו אותה תמורת 13 אלף ש"ח בלבד. הזוכים הזמינו את הספה, קיבלו מה שלא רצו, התווכחו עם המוכרים במשך כמה חודשים כאשר הם מנסים להחליף את הספה או לקבל את כספם בחזרה. בהמשך הטלטלה הזאת, גילו מי יצרן הספות הללו ומצאו שהוא מציע אותו דגם ב-10,440 ש"ח בלבד.
הסיפור עניין אותי, כי זמן קצר קודם לכן קנינו ספה דומה. לא ב"מתנה"…

על כך כבר נאמר שפראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים. גם בישראל שבה אף אחד לא רוצה לצאת פראייר.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובה

